Costul carburanţilor, prezent de astăzi pe aplicaţia care monitorizează preţurile
Benzină mai ieftină, găsită din mers. De astăzi, avem Monitorul Preţurilor la Carburanţi. O aplicaţie care oferă tarife actualizate automat în fiecare zi. Lansarea nu s-a bucurat, deocamdată, de mare succes.
De Redactia Observator la 01.07.2019, 22:05Benzină mai ieftină, găsită din mers. De astăzi, avem Monitorul Preţurilor la Carburanţi. O aplicaţie care oferă tarife actualizate automat în fiecare zi. Lansarea nu s-a bucurat, deocamdată, de mare succes. Mai mult, aplicaţia chiar a dat câteva rateuri astăzi. Iar românii spun că oricum preţurile sunt deja mari peste tot. De exemplu, la noi motorina e mai scumpă decât în Luxemburg, unde puterea de cumpărare e de aproape cinci ori mai mare.
Abia lansată, aplicaţia s-a şi blocat. Explicaţia: Monitorul preţurilor la carburanţi a fost accesat, în scurt timp, de prea multe persoane.
Pe această platformă, şoferii compară preţurile carburanţilor din întreaga ţara.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei: Monitorul preţurilor va afişa, la câteva minute după ce se operează modificarea de preţ, la orice staţie de benzină, ea se va regăsi pe site. Deci timpul de reacţie este extrem de scurt. Acest proiect va duce şi la o convergenţă a preţurilor în jos
Un plin de benzină standard făcut la cea mai scumpă staţie pe care o găsim în Bucureşti costă 282 de lei, pe când în Alexandria se vinde cel mai ieftin carburant din ţară.
Acelaşi plin costă 267 de lei. Aşadar, bucureştenii plătesc în plus mai bine de 15 lei. Dar pentru cei care nu au drum până în Teleorman nu ar fi o afacere să alimenteze acolo.
Monitorul preţurilor i-ar trimite la aproape 90 de kilometri distanţă, iar drumul dus-întors costă de patru ori mai mult decât ce ar economisi.
Monitorul Preţurilor la carburanţi nu este singura aplicaţie propusă de Consiliul Concurenţei în această perioadă. O a doua parte a proiectului, cea legata de preţurile produselor alimentare, va fi lansată în septembrie. Programul pilot nu s-a bucurat oricum de succes. În total, cele două aplicaţii au costat 300.000 de euro.