Planuri mari, la Capitală! Cu bugetul pe 7 ani al Primăriei, Bucureştiul ar putea arăta ca metropolă europeană
Începe transformarea Capitalei. Cu paşi mărunţi, în următorii 10 ani, în Bucureşti ar trebuie să înceapă şi, în cel mai fericit caz, să fie gata 55 de proiecte. Benzile unice pentru autobuze, linia de metrou până la aeroport sau o reţea uriaşă de piste pentru biciclişti sunt doar câteva. Toate ar trebuie să coste 7 miliarde de euro, cât bugetul Municipalităţii pe şapte ani.
De Redactia Observator la 09.03.2017, 21:14Începe transformarea Capitalei. Cu paşi mărunţi, în următorii 10 ani, în Bucureşti ar trebuie să înceapă şi, în cel mai fericit caz, să fie gata 55 de proiecte. Benzile unice pentru autobuze, linia de metrou până la aeroport sau o reţea uriaşă de piste pentru biciclişti sunt doar câteva. Toate ar trebuie să coste 7 miliarde de euro, cât bugetul Municipalităţii pe şapte ani.
Orele în şir pierdute în trafic ar trebui să fie doar o amintire. E drept, în 2030. Şi asta dacă toate proiectele din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă vor deveni realitate. Sunt 55 la număr, şi este nevoie de un buget de 6,8 miliarde de euro, jumătate din bani fiind fonduri europene.
45 de milioane de euro ar trebui să coste doar benzile de circulaţie speciale pentru transportul public. 29 de trasee sunt în analiză, iar alte 11 trasee ar trebui să devină bandă unică de rulare pentru tramvai.
Cel mai costisitor proiect este extinderea reţelei de metrou. Strategia prevede construirea liniei M6, până la aeropotul Otopeni, a liniei M5, extinderea magistralelor 2 şi 3. Pentru toate ar fi nevoie de peste 3 miliarde de euro.
A fost gândită şi o nouă reţea de piste pentru biciclete. 50 de milioane de euro ar costa cei 250 de kilometri de trasee. Pe două roţi s-a putea ajunge din centrul Bucureştiului până în Ilfov.
Pentru a realiza proiectele, autorităţile trebuie să se pună la aceeaşi masă. Iar asta nu e tot timpul uşor. Un exemplu e podul CFR din parcul Herăstrău.
Un adolescent se zbate între viaţă şi moarte, la spitalul Grigore Alexandrescu. A urcat pe pod, fără să ştie că la un metru de el trec 27.000 de volţi. În ultimul an, cel puţin patru tineri au fost răniţi în acelaşi mod.