Bucureștiul, un oraș ”cutremurat” din cauza traficului intens
Aglomeraţia urbană şi în special traficul afectează staţiile seismice din toată ţara. Este semnalul de alarmă al specialiştilor. Ei spun că nebunia de pe şoşele dar şi construcţiile haotice au dus la apariţia unor zgomote pe înregistrările seismografelor.
De Redactia Observator la 27.05.2017, 21:09Aglomeraţia urbană şi în special traficul afectează staţiile seismice din toată ţara. Este semnalul de alarmă al specialiştilor. Ei spun că nebunia de pe şoşele dar şi construcţiile haotice au dus la apariţia unor zgomote pe înregistrările seismografelor.
Sâmbătă. Ora prânzului. Şoselele capitalei sunt în continuare aglomerate.
De-o parte şi de alta, construcţie după construcţie. O supraaglomerare a oraşului care se vede, culmea, şi în aparatele care înregistrează cutremurele.
Zgomote care-i încurcă pe specialişti, atunci când se pune problema de acurateţea unui cutremur la o scară foarte mică.
În total, la nivel naţional, sunt înregistrate în jur de 100 astfel de staţii care înregistrează seismele şi microseismele. Dintre care, în jur de 25% sunt doar în capitală.
Unul dintre aparatele care măsoară cutremureel se află şi în incinta Observatorului Astronomic, la subsolul unei clădiri. Şi nu e de mirare că undele sunt afectate, pentru că, în general, strada Cuţitul de Argint este intens circulată, chiar şi în zilele de weekend.
Şi nu doar aparatele de seismologie sunt afectate de numărul tot mai mare al maşinilor, ci şi şoselele.
Se produce un aşa numit fenomen numit oboseala îmbrăcăminţilor rutiere mai ales când sarcinile pe os depăşesc sarcinile legale admise , oboseală care produce după aceea fisuri crăpături şi degradarea drumurilor.
Vibraţii care ajung şi la clădiri şi, în timp, le afectează structura. Specialiştii spun că pentru drumurile naţionale de clasă europeană, greutatea totală admisă este de 26 de tone, dar este frecvent depăşită.