Antena LIVE

Curs valutar

Spaniolii nu pot construi 3 km de șosea în Giurgiu, la 3 ani de la începerea lucrărilor

După modelul grecilor şi al românilor cărora le-a luat trei ani să construiască singura autostradă urbană din ţară, şi spaniolii au probleme pe o şosea de centură a unui orăşel aflat la 20 de kilometri de Bucureşti. Au trecut trei ani, iar cei trei kilometri tot nu sunt gata.

De la 26.03.2019, 21:53
WhatsApp
Vezi și:

Construim România cu viteza întâi. În ritm lent, din tot felul de motive. Autostrăzile sunt blocate de apariţia liliecilor, urşilor sau descoperirea sit-urilor arheologice. Culmea, multe dintre firmele de construcţii vin din ţări cu mii de kilometri de autostradă. La noi, şantierele nu se închid cu anii. După modelul grecilor şi al românilor cărora le-a luat trei ani să construiască singura autostradă urbană din ţară, şi spaniolii au probleme pe o şosea de centură a unui orăşel aflat la 20 de kilometri de Bucureşti. Au trecut trei ani, iar cei trei kilometri tot nu sunt gata. Un reportaj marca Observator. 

Suntem în Mihăileşti, judeţul Giurgiu. Locuitorii de aici ar fi trebuit să aibă, încă din 2017, o variantă ocolitoare a oraşului. Un drum de trei kilometri pe care constructorul ar fi trebuit să îl termine în mai puţin de 12 luni.

Constructorul este o firmă spaniolă, aceeaşi care a întârziat lucrările şi pe alte şantiere din ţară.

Pe lângă grămezile de pietriş pe care le-a găsit de-a lungul celor trei kilometri de şantier sunt şi utilaje care au rămas, efectiv, înţepenite în mijlocul drumului. Şi semn că nu se mai întâmplă nimic este chiar faptul că muncitorii le protejează de ploaie.

Muncitor: Nu aveţi voie să intraţi, pentru că aici poate să dea un utilaj peste dumneavoastră.

Reporter: Păi care utilaj? Că nu se lucrează.

Muncitor: Păi se lucrează, nu vedeţi dumneavoastră că se lucrează.

În ce ritm se lucrează încercăm să aflăm chiar de la şeful de şantier.

Astăzi, de exemplu, lucrăm la rigolă, să facem o rigolă carosabilă în parcări - Dragos Ionașcu, șef de șantier

Compania de Drumuri, depăşită de situaţie

Progresul lor fizic din 2016 până undeva acum este de 30%. Progresul financiar este de 34%. Şi-au luat şi avans, deci nu se pune problema cu plăţile. Cu această firmă am avut probleme şi pe centura Târgu Mureş. Intenţionăm rezilierea şi încercăm să o facem în regie proprie - Narcis Neaga, directorul CNAIR

Datele CNAIR arată clar că tronsoane pe care lucrează în prezent firme străine au întârzieri şi de câţiva ani. Spaniolii, italienii şi grecii bat cel mai mult pasul pe loc pe sectoare importante. De altfel, firmele străine sunt de două ori mai multe decât cele româneşti.

Soluţia este una simplă: cât timp unele firme reuşesc să se mobilizeze şi aici vorbesc de firme româneşti care lucrează foarte bine şi se mobilizează foarte bine, ceilalţi nu au scuză. Și atunci vom rezilia contractul. Este singura soluţie pe care o avem la îndemână. Legal - Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor

Statul însă nu are pârghiile necesare pentru a le interzice constructorilor să participe din nou la licitaţii. Unde în documente promit multe, dar în realitate bat pasul pe loc.

Iar România pierde în fiecare an. Avem doar 800 de kilometri de autostrăzi. De 20 de ori mai puţini decât spaniolii. Cei care la noi nu pot construi nici 3 kilometri de drum în 3 ani. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

firma constructii spanioli giurgiu
Întrebarea zilei
Aţi ieşit la lopată în aceste zile?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Meteorologii Accuweather au actualizat prognoza. Când scăpăm de ninsori și...
Fanatik.ro
Publicat 19.02.2025
Povestea cu mineralele Ucrainei: O superafacere în stil colonial sau o capcană...
spotmedia.ro
Publicat 19.02.2025
Momentul în care un canoist a fost prins în gură și apoi scuipat de o balenă...
spotmedia.ro
Publicat 14.02.2025
Ce a pățit acest tânăr, după ce a adormit așa în avion. Cum s-a răzbunat...
Gandul
Publicat 19.02.2025
S-au înțeles Putin și cu Trump pentru susținerea lui Georgescu? „O abordare...
Adevărul
Publicat 19.02.2025
Cristina Ciobănașu, detalii neașteptate despre relația cu Alex Mureșan: „Nu...
A1
Publicat 19.02.2025
Horoscopul zilei de 20 februarie 2025. Berbecii au nevoie de timp pentru ei. Află...
CaTine
Publicat 19.02.2025
„Locul acesta a devenit acasă”. Andrei Perneș de la Mireasa, ultimul mesaj...
spynews.ro
Publicat 19.02.2025
Giovanni Becali nu-l uită pe Chivu: „M-a trădat și urăsc asta”. A...
GSP
Publicat 18.02.2025
Cum să crești ghimbir acasă? Simplu, accesibil și perfect pentru orice...
Click.ro
Publicat 19.02.2025
Asteroidul care „poate distruge orașe” are șanse de 1 la 32 să se izbească...
Useit
Publicat 19.02.2025
O celebră influenceriță a murit la doar 28 de ani. Fanii, în stare de șoc
Redacţia.ro
Publicat 13.02.2025
Tudor Chirilă, reacție dură după mesajul lui Elon Musk despre Călin...
libertatea.ro
Publicat 18.02.2025
Doechii a negat acuzațiile de playback la Premiile Grammy 2025: „Aveam...
ZU
Publicat 19.02.2025
De ce sunt castraveții ambalați în folie de plastic. Motivele la care nu te-ai...
Hello taste
Publicat 17.02.2025
Cum să alegi primul instrument muzical pentru copilul tău
Deparinti
Publicat 19.02.2025
Soția lui Cenk Torun divorțează de celebrul actor. Motivul din spatele deciziei...
Happy
Publicat 19.02.2025
Probleme pentru Lidia Buble! Ce a pățit celebra artistă: „Mi se pare...
BZI
Publicat 19.02.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Diferența dintre tipurile de gripă A, B și C. Care este mai grav?
Medicool
Publicat 19.02.2025