Tot mai mulţi funcţionari publici, înlocuiţi cu aplicaţii
Cât de greu este să fii amabil în timpul serviciului? Pentru unii funcţionari pare imposibil. Nu o spunem noi, ci oamenii care ajung în faţa unui ghişeu unde se lovesc de indiferenţa angajaţilor.
De Alexandra Marin la 07.02.2020, 22:25Cât de greu este să fii amabil în timpul serviciului? Pentru unii funcţionari pare imposibil. Nu o spunem noi, ci oamenii care ajung în faţa unui ghişeu unde se lovesc de indiferenţa angajaţilor. "Sunt mai mult murături decât funcţionari", consideră edilul Sectorului 3 care a înlocuit jumătate dintre oameni cu soft-uri.
Într-un oficiu poștal din București, angajata din spatele ghișeului abia dacă se uită la femeia din fața ei. Ba chiar îi vorbește pe un ton ridicat, vizibil deranjată de orice ar spune aceasta.
Chiar dacă sistemul merge greu sau volumul de muncă e prea mare, comportamentul femeii nu poate fi trecut cu vederea, o spun oamenii care stau la cozile interminabile și la mila funcționarilor.
Autoritățile admit că unii angajaţi sunt plătiți inutil.
Instituția cel mai des amenințată cu restructurarea a fost și rămâne ANAF-ul. Încă de anul trecut, ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, a anunțat că își dorește eliminarea a aproximativ 2000 de posturi din Fisc, în timp ce ministrul dinaintea lui, Eugen Teodorovici, a vrut să fie mai drastic, așa că a anunțat concedierea a 3000 de funcționari publici.
De atunci și până acum, însă, structura ANAF nu s-a schimbat cu nimic.
În Primăria Sectorului 3, spre exemplu, jumătate dintre angajați au fost înlocuiţi cu roboţi şi aplicaţii.
Robert Negoiţă, primar Sectorul 3: Este adevărat că avem de foarte multe ori funcționari care sunt mai mult murături decât funcționari. Din nefericire, administrația centrală este în continuare în evul mediu. Guvernul este foarte primitiv
Chiar şi cei care nu au cunoștințe digitale se pot descurca fără funcționari: "Îți lași documentația, el știe să scaneze tot și îți dă documentația înapoi pentru că nu am nevoie de ea. N-ai nevoie să stai de vorbă cu nimeni, totul se întâmplă automatizat".
În schimb, angajații Primăriei Bistriţa Năsăud care lucrează cu publicul au fost trimiși la cursuri de comunicare pentru a învăţa cum trebuie să se comporte atunci când intră în contact cu un contribuabil.