Premierul anunţă că metroul din Drumul Taberei va fi inaugurat în iunie 2020
Metroul din Drumul Taberei nu va ajunge în staţie nici anul acesta, iar călătorii vor fi nevoiţi să îl aştepte până în iunie 2020. Este termenul înaintat de noul şef de la Transporturi şi de premier, despre care sindicaliştii cred însă că e foarte optimist.
De Redactia Observator la 22.11.2019, 22:21Metroul din Drumul Taberei nu va ajunge în staţie nici anul acesta, iar călătorii vor fi nevoiţi să îl aştepte până în iunie 2020. Este termenul înaintat de noul şef de la Transporturi şi de premier, despre care sindicaliştii cred însă că e foarte optimist. Ei spun că va mai dura până ce legenda metroului poate deveni realitate.
În ultimii cinci ani de când se tot promite inaugurarea metroului din Drumul Taberei, pe şantier s-au perindat mai multe serii de oficiali din Transporturi şi Metrorex. Cum au venit aşa au şi plecat. Au rămas în urmă locuitorii cartierului care nu mai cred că într-o zi vor putea ajunge rapid în centrul oraşului.
Astăzi, premierul Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au coborât în subteran, pentru a vedea care este stadiul lucrărilor pe linia Eroilor-Râul Doamnei. Vizita s-a terminat cu o nouă promisiune.
Ludovic Orban, premierul României: Metroul poate fi dat în folosinţă anul viitor, aproximativ în luna iunie. Astea sunt, ca să zic aşa, angajamentele. În momentul de faţă, constructorii au toate condiţiile pentru a finaliza lucrările în termenele care au fost convenite
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: Am spus de la începutul preluării mandatului: toţi directorii de companii care vin la ministru şi propun termene şi le asumă prin semnătură. Semnătura lor este echivalentă cu semnătura pe actul de demisie, dacă acest lucru nu se întâmplă
Sindicaliştii văd altfel situaţia.
Ion Rădoi, sindicalist Metrorex: Vă spun şi acum, pe noile angajamente, că nici în iunie, dacă aşa s-a luat angajamentul, nu o să circule trenul în Drumul Taberei, Ghencea. În toamna anului viitor e încă bine
Deşi lucrările sunt gata în proporţie de peste 90 la sută, nu există încă sistem de automatizare şi nici trenuri suficiente, susţin sindicaliştii.
În plus, ar mai fi nevoie şi de câteva zeci de angajaţi pentru această nouă magistrală.
Lucrările la linia de şapte kilometri au început în 2011. Numai anul acesta s-au avansat patru termene pentru inaugurare, pe lângă promisiunile din anii trecuţi.