Ministrul Transporturilor vrea mai multe benzi pe drumuri naţionale şi judeţene în loc de autostrăzi
Găselniţa îi aparţine ministrului Transporturilor care vrea să deblocheze astfel traficul rutier. În plus, Rus promite că până la sfârşitul anului viitor vom traversa ţara pe şosele de mare viteză. În total, 250 de kilometri noi de autostradă.
De Redactia Observator la 13.01.2015, 20:18Găselniţa îi aparţine ministrului Transporturilor care vrea să deblocheze astfel traficul rutier. În plus, Rus promite că până la sfârşitul anului viitor vom traversa ţara pe şosele de mare viteză. În total, 250 de kilometri noi de autostradă.
România ar urma să fie străbătură de la vest la est de o autostradă care leagă Nădlac de Constanţa, prin Timişoara, Sibiu, Piteşti şi Bucureşti. Cu excepţia segmentului de autostradă dintre Sibiu Şi Piteşti care va fi realizat în patru ani, coridorul ar urma să fie deschis integral circulaţiei până în 2016. Aşa că, ministrul Transporturilor a găsit o altă soluţie.
Ministrul speră astfel să rezolve problemele de trafic de pe Valea Oltului. Tot o soluţie de urgenţă s-a găsit şi pentru Valea Prahovei. Până când va fi gata celebra autostradă Comarnic - Braşov, ministrul vrea să ia un drum judeţean de la consiliul local şi să-l transforme în drum naţional.
Însă, ministrul n-a luat în calcul limitele de viteză pe aceste drumuri. Aşa că în următorii ani, românii vor circula până la munte pe mai multe benzi, dar cu aceeaşi viteză. Controversatul proiect al autostrăzii Comarnic- Braşov ar urma să fie gata însă abia peste 4-5 ani, spun autorităţile. În total, în următorii 14 ani, România ar urma să aibă peste 1.500 kilometri de autostradă şi 1.800 kilometri de drum expres. Iar banii nu par a fi o problemă pentru autorităţi.
Între timp, pentru acest an, Compania Natională de Drumuri speră să inaugureze 36 kilometri noi de autostradă. Bulgaria, în schimb, şi-a propus spre inaugurare peste 140 de kilometri, iar Ungaria va deschide 55 de noi kilometri de autostradă.