Noi reguli în Capitală pentru cei cu bicicletă sau trotinetă. Simbolul care a apărut pe străzile din Centru
Încă o revoluţie de catifea în traficul din Capitală. Bicicletele şi trotinetele vor avea locuri rezervate, la semafor, în faţa maşinilor. Însă Primăria Capitalei nu a făcut o campanie de informare, aşa că nimeni nu ştie cum trebuie să circule. Mai mult, aplicarea noilor norme a început chiar pe străzile unde nu era nevoie.
De Andreea Milea la 31.08.2022, 20:49Mai multe biciclete albe au apărut în ultimele zile pe asfaltul din centrul Capitalei. Noul simbol le permite bicicliştilor şi trotinetiştilor să aştepte la semafor în faţa maşinilor.
Nicorel Nicorescu, consilier general: Trotinetiştii şi bicicliştii pot opri în faţa semaforului. În momentul în care se va face verde ei pot pleca. Pot merge înainte. Totodată se pot încadra şi pentru a vira.
Primele biciclete au fost desenate exact unde nu era nevoie
Noua regulă a fost implementată greşit, pe Calea Victoriei unde sunt deja piste pentru biciclete. Tocmai de aceea nu ar avea sens ca trotinetiştii şi bicicliştii să aştepte la semafor pe aceeaşi bandă cu maşinile.
Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor: Este pentru virajul la stânga.
Doar că, în acea intersecţie, se poate merge doar înainte sau la dreapta.
Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor: Aşa a fost aprobat în Comisia Tehnică de Circulaţie.
La propunerea Administraţiei Străzilor. Eroare recunoscută chiar de iniţiatorul acestui proiect, consilierul general Nicorel Nicorescu.
Nicorel Nicorescu, consilier general: Nu l-am implementat eu şi nu la recomandările mele. Acolo ar trebui să circule pe pista de biciclete, că de-aia există pistă de biciclete. Nu ar trebui să circule pe carosabil.
Mai ales că, în cazul în care pe o arteră rutieră există pistă specială, cei pe două roţi sunt obligaţi să o folosească. În caz contrar riscă amenzi.
Andra Arsintescu, reprezentant Brigada Rutieră: Sancţiunile pentru nerespectarea acestei obligaţii sunt cuprinse între 580 de lei şi 725 de lei.
Iniţial, proiectul prevedea ca noul marcaj să fie aplicat doar pe arterele unde nu există piste pentru biciclete. Astfel încât bicicliştii să fie primii la semafor şi nu printre maşini. Însă nimeni nu i-a informat că au acest drept.
Mai multe ştiu şoferii, care se pot alege cu permisul suspendat şi amendă de 750 de lei dacă opresc în zona rezervată celor pe două roţi.
Şofer: Pentru biciclişti. Ei să stea mai în faţă de maşini, să nu stea între maşini. Să aştepte la semafor, nu să traverseze.
Semafoarele nu au fost adaptate la noile reguli
Pe Calea Victoriei, maşinile au verde, dar bicicletele din faţa lor... nu. La doi paşi, pe cheiul Dâmboviţei, o nouă capcană. Pe Splaiul Unirii sunt două semafoare pentru bicicliști. În timp ce unul, pentru virajul la stânga, este verde, celălalt, pentru acelaşi viraj, este roșu.
Biciclist: Nu înțeleg. Să fim primii la semafor venind de pe bandă de biciclete și să ocupăm frontul înaintea turismelor? Aaa, ok. Nice. Dar după, la 10-15 metri, cred că se produce o buluceală.
Astfel de marcaje vor apărea pe toate bulevardele mari ale Capitalei.