Noul tren electric inaugurat miercuri s-a stricat după numai o zi. Anunțul oficialilor din Transporturi
Noul tren electric inaugurat miercuri, în care s-au aflat premierul Marcel Ciolacu şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, nu a mai plecat joi dimineaţă din Bucureşti din cauza unei erori la computerul de bord. Pasagerii din Gara de Nord care urmau să ajungă la Braşov cu această cursă au fost redirecţionaţi spre alt tren, care a plecat cu aproximativ jumătate de oră mai târziu. Potrivit preşedintelui Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Ştefan Roşeanu, echipele Alstom - producătorul trenului - lucrează pentru remedierea acestei defecţiuni, dar fac şi verificări pentru ca situaţia să nu se mai repete.
Preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Ştefan Roşeanu, a declarat pentru că noul tren electric nu a mai plecat joi dimineaţă, la ora 5.40, aşa cum era programat, întrucât calculatorul de bord a înregistrat o eroare, după cum au transmis reprezentanţii Alstom, producătorul şi reparatorul trenului.
"Echipele de la ei lucrează la remedierea acestei situaţii, dar şi la verificarea ca această situaţie să nu se repete. Adică nu e problema doar de reparat şi să ajungem la improvizaţie", a completat Roşeanu.
Întrebat dacă cei de la Alstom au estimat cât timp ar dura remedierea şi verificarea situaţiei, preşedintele ARF a răspuns că "astăzi sigur se rezolvă".
"Echipa este mobilizată, înţeleg că sunt câteva zeci de persoane ca să reducă timpul pe cât se poate. Astăzi sigur se rezolvă. Sperăm, ştiţi cum e, ca la orice reparaţie. Ştiţi că niciun inginer sau reparator nu-ţi spune, până în secunda când a terminat, că a terminat", e explicat el, pentru News.ro.
Peşedintele ARF a mai spus că pasagerii care urmau să se îmbarce joi dimineaţă în noul tren electric, la ora 5,40. au fost direcţionaţi către trenul următor al CFR Călători, care a fost la aproximativ jumătate de oră distanţă. "Şi la întoarcerea din Braşov va fi la fel, pasagerii au plecat spre Bucureşti, în loc de 8,45, cu următorul tren al CFR Călători, la ora 9,15", a spus Roşeanu.
Acesta a precizat că este posibil ca astăzi să se rezolve problema, iar mâine (vineri) noul tren electric "să intre sigur în circulaţia cu călători".
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 22 de ani
Primul tren electric nou din România a plecat, miercuri dimineaţă, la ora 9.30, din Gara de Nord spre staţiunile de pe Valea Prahovei şi spre Braşov. Garnitura, operată de CFR Călători, poate fi o alternativă facilă şi relaxantă la traficul de coşmar de pe DN1, care se va prelungi şi anul viitor, în condiţiile în care centura ocolitoare a oraşului Comarnic ar putea fi gata abia la mijlocul anului viitor. În tren, s-au aflat premierul Marcel Ciolacu şi ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
CFR Călători informa, miercuri, că noul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrică RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream circulă, de miercuri, 20 noiembrie 2024, pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov şi retur. Rama este alocată pentru exploatare operatorului naţional CFR Călători de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achiziţionate pentru România.
Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziţie încheiat şi derulat de către ARF.
Cât costă un bilet pe trenul Alstom Coradia
CFR Călători operează rama electrică Alstom pe ruta Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – staţiunile de pe Valea Prahovei – Braşov ca tren Interregio şi cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice încheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanţa Bucureşti Nord – Braşov costă 63,00 lei la clasa a II-a şi 91,00 lei la clasa I, pasagerii având posibilitatea să cumpere deja bilete la acest tren.
Potrivit CFR Călători, în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024, trenul va circula după următorul program: IR 16001 Bucureşti Nord plecare 05:40 – Braşov sosire 08:08 / IR 16002 Braşov plecare 08:43 – Bucureşti Nord sosire 11:12.
Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcţie, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă şi este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Şi, foarte important, mentenanţa ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom, mai menţiona CFR Călători.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰