Nu a existat nicio creștere artificială a prețurilor la raft
Directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Delia Nica, a afirmat miercuri că nu a existat nicio creștere artificială a prețurilor la raft după anunțul privind reducerea TVA la alimente
De Redactia Observator la 30.04.2015, 11:08- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Directorul executiv al Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR), Delia Nica, a afirmat miercuri că nu a existat nicio creștere artificială a prețurilor la raft după anunțul privind reducerea TVA la alimente.
"Nu am avut nicio comunicare de creștere artificială a prețurilor la raft. Este o campanie întreținută artificial. Gândiți-vă că din 55.000 de articole care se regăsesc la un hipermarket, circa 35.000 sunt produse alimentare. Dacă vine un produs de la un furnizor cu un preț mai mare, evident că există creșteri de prețuri, și se va regăsi la raft, însă veți vedea și reduceri de prețuri, de exemplu la legume și fructe, când va apărea pe piață producția proprie. Toate acestea țin însă de dinamica unei piețe concurențiale", a spus Delia Nica, prezentă la un eveniment organizat de Asociația Română a Cărnii.
Aceasta a precizat că speculațiile apărute în presă privind obligarea furnizorilor de a renegocia taxele nu sunt reale întrucât acest lucru nu se face telefonic ci în scris și reprezintă o dovadă cu care ar putea sesiza Consiliul Concurenței.
"Dintre 1.000 — 1.500 de furnizori pe care îi are orice lanț de magazine, probabil la 50 — 100 de furnizori le-a expirat contractul de comercializare a produselor cu noi, contracte în care sunt stabilite cantitățile, ritmul de livrare, când ne dorim să facem o promoție în acord cu ei, și bineînțeles prețul, dar de aici și de a extrapola că îi forțăm pe furnizori, care sunt partenerii noștri, sub o formă sau alta, cred că imediat s-ar sesiza Consiliul Concurenței. O astfel de negociere nu se întâmplă la telefon, ci se întâmplă pe e-mail sau printr-o scrisoare, sub orice formă scrisă. În secunda în care furnizorul se va adresa Consiliului Concurenței însoțit de această probă, lucrurile vor sta altfel", a explicat reprezentantul retailerilor.