Antena LIVE

Pod CFR, la un pas să se prăbuşească (Video)

Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră.

De la 19.06.2019, 21:39

Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră. La un an de când autorităţile promiteau lucrări de consolidare, ne-am întors, dar n-am găsit niciun picior de muncitor. Grav este că mai mult de jumătate din podurile CFR din toată ţara stau să cadă. 

O bucată putrezită de traversă se desprinde şi cade în momentul în care trenul intră pe pod. Viteza maximă aici este de 10 kilometri pe oră, dar chiar şi aşa, greutatea vagoanelor face structura să scârţâie şi să se clatine. 

La podul în pericol să se prăbuşească nu s-a mai intervenit de 40 de ani

Şuruburile care ar fi trebuit să susţină şina au pur şi simplu rol decorativ. Traversele din lemn sunt atât de putrede de trecerea timpului încât ai putea să le rupi cu mâna bucată cu bucată în doar câteva minute. Una, de exemplu, nu mai poate susţine nici măcar greutatea unui om.

Zeci de trenuri trec, zilnic, peste podul care traversează Someşul între localităţile Dej şi Beclean. Printre ele şi acceleratul care leagă Iaşi de Timişoara, una dintre cele mai importante rute ale ţării. Am mers cu imaginile şi la directorul CFR.

Constantin Axinia, director CFR SA: Da, podul este din 1962. E de-o seamă cu mine. La pod nu s-au mai făcut reparaţii de aproape 40 de ani

Este exact situaţia pe care reporterii Observator o constatau cu fix un an în urmă, când vizitau podul de pe Someş. De atunci, nimic nu s-a schimbat. Deşi există un plan de consolidare încă din 2013, structura rămâne o ruină. Una sigură, susţine CFR.

Constantin Axinia, director CFR SA: Odată ce mi-am dat semnătura să circule cu 10 kilometri la oră, mi-am luat toate măsurile de siguranţă. Deci vă spun în responsabilitate, ca un om bătrân la calea ferată

Podul ar trebui să fie consolidat până în 2020, potrivit CFR. Până atunci, călătorii din trenuri se mulţumesc cu emoţii, restricţii şi întârzieri.

România are nevoie de consolidare la peste 3.000 de poduri feroviare şi aproape 9.000 de kilometri de cale ferată

În anii 80, pe linia Dej - Cluj, trenul Rapid 46 rula cu 120 de kilometri la oră în depline condiţii de siguranţă a circulaţiei.

Imagini de arhivă arată cum pe acelaşi pod, în anii '80, trenurile circulau de 12 ori mai repede. De atunci, însă, infrastructura CFR s-a degradat bucată cu bucată. 

Un raport al Ministerului Transporturilor arată că peste 3.000 din cele 4.700 de poduri feroviare din România au nevoie de consolidare. 

Campania Observator a fost un semnal de alarmă receptat de călători, dar mai puţin de autorităţi. În 2019, din cei aproape 14.000 de kilometri de line ferată, din România, aproape 9.000 au durata de viaţă depăşită.

Ți-a plăcut acest articol?

beclean somes dej cfr pod tren cale ferata
Întrebarea zilei
Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Animalul din România pe care suntem obligați să-l vindem la export. Îl...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Fabrica din România care a uimit întreaga lume. A inventat un sistem pentru care...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Un nou test de sânge poate detecta osteoartrita cu până la opt ani înainte ca...
spotmedia.ro
Publicat 03.05.2024
HOROSCOP FINANCIAR Mai 2024: Zodiile care vor face avere și zodiile care riscă...
Gandul
Publicat 02.05.2024
Motivele uciderii lui Corneliu Zelea Codreanu. Cine l-a vrut mort pe liderul legionar
Adevărul
Publicat 03.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 4 mai 2024. Gemenii sunt sfătuiți să nu mai amâne...
CaTine
Publicat 03.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Averea lui Bill Gates nu a mai fost atât de mică în 34 de ani. Ce a ajuns...
Useit
Publicat 03.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Politicianul care a schimbat cinci partide în zece ani. Plutonul candidaților...
libertatea.ro
Publicat 03.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
O femeie care a cumpărat o valiză pierdută în aeroport a dezvăluit tot...
ziare.com
Publicat 02.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Cum apar afecțiunile gastrointestinale. Cauze, simptome, metode de prevenție și...
Medicool
Publicat 03.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024