Antena LIVE

Curs valutar

Pod CFR, la un pas să se prăbuşească (Video)

Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră.

De la 19.06.2019, 21:39
WhatsApp
Vezi și:

Cu fiecare tren care trece, o traversă se mai face praf. Este situaţia podului feroviar care traversează Someşul, între Beclean şi Dej. O construcţie care n-a mai văzut o reparaţie serioasă din anii '50 şi unde se circulă cu numai 10 kilometri pe oră. La un an de când autorităţile promiteau lucrări de consolidare, ne-am întors, dar n-am găsit niciun picior de muncitor. Grav este că mai mult de jumătate din podurile CFR din toată ţara stau să cadă. 

O bucată putrezită de traversă se desprinde şi cade în momentul în care trenul intră pe pod. Viteza maximă aici este de 10 kilometri pe oră, dar chiar şi aşa, greutatea vagoanelor face structura să scârţâie şi să se clatine. 

La podul în pericol să se prăbuşească nu s-a mai intervenit de 40 de ani

Şuruburile care ar fi trebuit să susţină şina au pur şi simplu rol decorativ. Traversele din lemn sunt atât de putrede de trecerea timpului încât ai putea să le rupi cu mâna bucată cu bucată în doar câteva minute. Una, de exemplu, nu mai poate susţine nici măcar greutatea unui om.

Zeci de trenuri trec, zilnic, peste podul care traversează Someşul între localităţile Dej şi Beclean. Printre ele şi acceleratul care leagă Iaşi de Timişoara, una dintre cele mai importante rute ale ţării. Am mers cu imaginile şi la directorul CFR.

Constantin Axinia, director CFR SA: Da, podul este din 1962. E de-o seamă cu mine. La pod nu s-au mai făcut reparaţii de aproape 40 de ani

Este exact situaţia pe care reporterii Observator o constatau cu fix un an în urmă, când vizitau podul de pe Someş. De atunci, nimic nu s-a schimbat. Deşi există un plan de consolidare încă din 2013, structura rămâne o ruină. Una sigură, susţine CFR.

Constantin Axinia, director CFR SA: Odată ce mi-am dat semnătura să circule cu 10 kilometri la oră, mi-am luat toate măsurile de siguranţă. Deci vă spun în responsabilitate, ca un om bătrân la calea ferată

Podul ar trebui să fie consolidat până în 2020, potrivit CFR. Până atunci, călătorii din trenuri se mulţumesc cu emoţii, restricţii şi întârzieri.

România are nevoie de consolidare la peste 3.000 de poduri feroviare şi aproape 9.000 de kilometri de cale ferată

În anii 80, pe linia Dej - Cluj, trenul Rapid 46 rula cu 120 de kilometri la oră în depline condiţii de siguranţă a circulaţiei.

Imagini de arhivă arată cum pe acelaşi pod, în anii '80, trenurile circulau de 12 ori mai repede. De atunci, însă, infrastructura CFR s-a degradat bucată cu bucată. 

Un raport al Ministerului Transporturilor arată că peste 3.000 din cele 4.700 de poduri feroviare din România au nevoie de consolidare. 

Campania Observator a fost un semnal de alarmă receptat de călători, dar mai puţin de autorităţi. În 2019, din cei aproape 14.000 de kilometri de line ferată, din România, aproape 9.000 au durata de viaţă depăşită.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

beclean somes dej cfr pod tren cale ferata
Întrebarea zilei
Aţi ieşit la lopată în aceste zile?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Meteorologii Accuweather au actualizat prognoza. Când scăpăm de ninsori și...
Fanatik.ro
Publicat 19.02.2025
Povestea cu mineralele Ucrainei: O superafacere în stil colonial sau o capcană...
spotmedia.ro
Publicat 19.02.2025
Momentul în care un canoist a fost prins în gură și apoi scuipat de o balenă...
spotmedia.ro
Publicat 14.02.2025
Ce a pățit acest tânăr, după ce a adormit așa în avion. Cum s-a răzbunat...
Gandul
Publicat 19.02.2025
S-au înțeles Putin și cu Trump pentru susținerea lui Georgescu? „O abordare...
Adevărul
Publicat 19.02.2025
Cristina Ciobănașu, detalii neașteptate despre relația cu Alex Mureșan: „Nu...
A1
Publicat 19.02.2025
Horoscopul zilei de 20 februarie 2025. Berbecii au nevoie de timp pentru ei. Află...
CaTine
Publicat 19.02.2025
„Locul acesta a devenit acasă”. Andrei Perneș de la Mireasa, ultimul mesaj...
spynews.ro
Publicat 19.02.2025
Giovanni Becali nu-l uită pe Chivu: „M-a trădat și urăsc asta”. A...
GSP
Publicat 18.02.2025
Cum să crești ghimbir acasă? Simplu, accesibil și perfect pentru orice...
Click.ro
Publicat 19.02.2025
Asteroidul care „poate distruge orașe” are șanse de 1 la 32 să se izbească...
Useit
Publicat 19.02.2025
O celebră influenceriță a murit la doar 28 de ani. Fanii, în stare de șoc
Redacţia.ro
Publicat 13.02.2025
Tudor Chirilă, reacție dură după mesajul lui Elon Musk despre Călin...
libertatea.ro
Publicat 18.02.2025
Doechii a negat acuzațiile de playback la Premiile Grammy 2025: „Aveam...
ZU
Publicat 19.02.2025
De ce sunt castraveții ambalați în folie de plastic. Motivele la care nu te-ai...
Hello taste
Publicat 17.02.2025
Cum să alegi primul instrument muzical pentru copilul tău
Deparinti
Publicat 19.02.2025
Soția lui Cenk Torun divorțează de celebrul actor. Motivul din spatele deciziei...
Happy
Publicat 19.02.2025
Probleme pentru Lidia Buble! Ce a pățit celebra artistă: „Mi se pare...
BZI
Publicat 19.02.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Diferența dintre tipurile de gripă A, B și C. Care este mai grav?
Medicool
Publicat 19.02.2025