Produse toxice cu etichete false, pe pieţele din România
Românii au de unde alege alimentele pe care le consumă, dar puţini ştiu ce e mai bine pentru sănătatea lor. Este şi motivul pentru care experţii din industria alimentară vor face o campanie de informare în marile oraşe din ţară. Deja, unele magazine sunt invadate de alimente sintetice.
De Redactia Observator la 05.06.2019, 20:29Românii au de unde alege alimentele pe care le consumă, dar puţini ştiu ce e mai bine pentru sănătatea lor. Este şi motivul pentru care experţii din industria alimentară vor face o campanie de informare în marile oraşe din ţară. Deja, unele magazine sunt invadate de alimente sintetice. O echipă Observator a găsit brânză din grăsimi vegetale, vândută ca produs tradiţional. Specialiştii ne arată cum să descoperim mai uşor falsurile alimentare.
Câţiva vânzători oferă caşcaval tradiţional fabricat, de fapt, în regim industrial. Produsul nu are nici măcar etichetă. În faţa valului de întrebări, reprezentantul magazinului îşi recunoaşte vina.
Caşcaval contrafăcut, oferit drept produs tradiţional
Dorin Cojocaru, preşedinte APRIL: Forma spune clar că este făcut în sistem industrial. Şi el a fost cumpărat de la un magazin cu produse de Sibiu, nu? 32 de lei kilogramul! Asta pentru că era vândut ca produs tradiţional. Asta e grăsime vegetală, ulei de palmier. Se vede clar, şi-a lăsat grăsime aici. Nu se poate aşa ceva
Un preţ similar, dar o calitate diferită, întâlnim la un alt tip de caşcaval.
Dorin Cojocaru, preşedinte APRIL: Vedeţi diferenţa? Şi culoarea e altfel. Păi de la grăsimea vegetală de palmier e aşa. Uitaţi-vă la textură! Ăsta e curat
Şi mai este un aspect care îl deosebeşte de caşcavalul contrafăcut.
Marius Pîrvu, preşedinte ANPC: Este foarte clar că, practic, caşcavalul contrafăcut nu poate fi vândut. El trebuie să aibă nişte indicaţii: data de valabilitatea minimală, producătorul, ce conţine produsul respectiv
În ceea ce priveşte produsele procesate din carne, specialiştii ne recomandă să fim atenţi la un aspect simplu, dar extrem de important. Atunci când suntem în faţa raftului şi avem mai multe opţiuni cam la acelaşi preţ, trebuie să comparăm întotdeauna etichetele.
Deşi merg la nutriţionist, românii încă nu ştiu să citească eticheta unui produs alimentar
Şi asta pentru că de acolo veţi afla că unele mezeluri, de exemplu, au o cantitate mai mare de carne, raportat la 100 de grame de produs.
Din lipsa încrederii, dar şi din nevoia de informare, va fi lansată o campanie numită - Să înţelegem mai bine alimentele!
Dorin Cojocaru, preşedinte APRIL: Consumatorul român să se îndrepte cu încredere spre produsele găsite la raft, în comerţul civilizat, şi chiar la produsele fabricate în România
Multă lume se duce, mai nou, la nutriţionist, ca să înveţe să mănânce. Dar, degeaba. În momentul în care ajung în faţa raftului, nu ştiu ce să citească.
În următoarele şase luni, experţii le dau întâlnire românilor în mai multe centre comerciale din ţară pentru a le oferi informaţii despre alimentele care ajung în farfurii.