Şosele României, după eliminarea TIMBRULUI DE MEDIU: zeci de mii de maşini poluante au fost înscrise în circulaţie
Aproape 40 de mii de maşini poluante au ajuns pe drumurile din România în primele două luni ale anului, după ce timbrul de mediu a fost eliminat. Un număr triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ecologiştii trag un semnal de alarmă şi cer reintroducerea unor măsuri care să oprească afluxul de autoturisme vechi.
De Redactia Observator la 21.03.2017, 20:49- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
Aproape 40 de mii de maşini poluante au ajuns pe drumurile din România în primele două luni ale anului, după ce timbrul de mediu a fost eliminat. Un număr triplu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Ecologiştii trag un semnal de alarmă şi cer reintroducerea unor măsuri care să oprească afluxul de autoturisme vechi.
Mircea este colecţionar de maşini retro. Şi-a cumpărat o Dacia 1300 acum 5 ani cu 300 de euro. Pentru a se bucura de ea, a plătit încă o dată preţul maşinii pentru timbrul de mediu. Nu regretă decizia.
Pentru că nu se ma plăteşte nicio taxă pentru poluare,<intra carton> aproape 40 de mii de maşini vechi au ajuns în România de la începutul anului.
Aproape o sută de mii de maşini au fost verificate de specialiştii Registrului Auto Român pentru obţinerea cărţilor de identitate pentru prima înmatriculare, un număr dublu faţă de anul trecut.
Activiştii de mediu spun că timbrul de mediu ar trebui reintrodus şi completat cu un impozit în funcţie de gradul de poluare al maşinii. Iar banii ar trebui să ajungă într-un fond de mediu şi nu să fie vărsaţi în bugetul comun al statului pentru a acoperi alte găuri.
Deocamdată, Ministerul Mediului nu are soluţii. Pe de-o parte, oficialii au dat liberi intrării în ţară a maşinilor poluante, iar pe de altă parte, vor împrospătarea parcului auto prin vouchere mai generoase pentru programul Rabla. Din cele 6 milioane de maşini care formează parcul auto din România, în jur de 40% dintre maşini între 16 şi 20 de ani. În Europa, duraţa de viaţă a unei maşini nu depăşeşte 15 ani.