Noutăți pentru buzunarul șoferilor: Timbrul de mediu devine vignietă. Care îi va fi valoarea
Timbrul de mediu se transformă din nou! De această dată, devine vignietă. Ministerul Mediului a aruncat informaţia pe piaţă, fără să dea şi alte date suplimentare. Şi au lăsat şoferii să îşi facă scenarii.
De Redactia Observator la 01.03.2017, 21:12- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Timbrul de mediu se transformă din nou! De această dată, devine vignietă. Ministerul Mediului a aruncat informaţia pe piaţă, fără să dea şi alte date suplimentare. Şi au lăsat şoferii să îşi facă scenarii.
Majoritatea au luat cu asalt direcţiile de înmatriculări. Un singur lucru e cert: oficialii de la Mediu vor un sistem ca afară.
Echipa Observator a comparat Bucureştiul cu Londra. La taxa de mediu!
În marile capitale europene, taxa de poluare se plăteşte, de cele mai multe ori, pentru accesul în centrul oraşului.
De o lună, de când a fost timbrul de mediu a fost eliminat, direcţiile de înmatriculari din toată ţara au fost luate cu asalt.
Şoferii au profitat de portiţă şi au înscris în circulaţie şi câte 5 mii de autoturisme, zilnic.
În tot acest timp, Ministerul Mediul s-a gândit la o variantă de înlocuire. În cele din urmă s-a decis ca taxa să fie plătită sub formă de vignietă, în funcţie de cât poluează maşina.
Valorea vignietei va fi decisă de fiecare autoritate locală.
După un drum la Registru Auto Român care-i dă proprietarului un sticker în concordanţă cu nivelul de poluare al maşinii, fiecare primărie în parte decide pe unde poate circula autoturismul.
Cu alte cuvinte, unii şoferi s-ar putea trezi că trebuie să plătească o taxă suplimentară ca să intre în centrele oraşelor.
Un sistem implementat cu succes în alte oraşe europene, într-o formă asemănătoare.
În Londra, de exemplu, zonele în care nu poţi intra fără să plăteşti o taxă sunt semnalizate şi monitorizate video.
În ultimii zece ani, de când au implementat sistemul, autorităţile londoneze au câştigat din taxă 1,2 miliarde de lire sterline.
În Budapesta, traficul este restricţionat pentru autoturismele care nu au un motor cu normă de poluare Euro 3.