Joaca, prescrisă pe rețetă de medici. Conform unui studiu, un copil petrece afară mai puţin timp decât un prizonier
Copiii din zilele noastre nu au timp să se joace. Copleşiţi de şcoală, teme sau cursuri extra-şcolare, au programul unui adult. Culmea e că nu părinţii sunt vinovaţi de situaţie, ci societatea - care cere tineri tot mai bine pregătiţi în tot mai multe domenii.
De Redactia Observator la 07.11.2018, 21:08Copiii din zilele noastre nu au timp să se joace. Copleşiţi de şcoală, teme sau cursuri extra-şcolare, au programul unui adult. Culmea e că nu părinţii sunt vinovaţi de situaţie, ci societatea - care cere tineri tot mai bine pregătiţi în tot mai multe domenii.
Medicii trag un semnal de alarmă: oricâte limbi străine ar şti un copil, joaca e esenţială pentru formarea viitorului adult. Şi ar trebui prescrisă chiar şi pe reţetă. Din cauza programului încărcat, medicii au ajuns chiar să prescrie joaca.
Valeria Herdea, doctor: Este o stare de fapt şi toţi o prescriem pentru că este de fapt timpul de calitate pe care acel copil îl petrece cu copii de vârsta lui în care socializează, în care îşi dezvoltă abilităţile de comunicare şi nu în ultimul rând se dezvoltă inteligenţa emoţională a copilului.
Studiile arată că lipsa timpului de joacă duce la dezvoltarea simptomelor de hiperactivitate şi deficit de atenţie. Astfel pentru mulţi dintre copii, pe lângă medicamete, pe reţetă se adaugă şi doza de joacă. Florina, mama a doi copii, încearcă să găsească un echilibru.
Florina Mindana, mamă: Într-adevăr e o provocare să le să le ofer şi timp liber şi să aibă timp de activităţi extraşcolare. Noi suntem pasionaţi de partea artistică adică cel puţin fetiţa face balet, pian vrea şi chitară acum şi limbi străine:greacă, germană, engleză.
Pentru un copil atât de ocupat, 24 de ore sunt prea puţine. Ziua începe de la 8 dimineaţa cu şcoala, apoi mulţi rămân la after school unde îşi fac temele până la ora 15, iar seara aproape toţi au câte o activitate în plus. Însă ora de joacă n-ar trebui neglijată, mai ales cea în aer liber. Aceasta dezvoltă creativitatea, dar şi abilităţile socio-emoţionale.
Ultimele cercetări ale oamenilor de ştiinţă britanici arată că un copil petrece afară mai puţin timp decât petrece un prizonier care se află într-o închisoare de maximă securitate.