Transfăgărăşanul în 2024 trasee, obiective turtistice, atracţii
Vacanţa de vară vine cu o veste foarte bună pentru românii dornici de aventuri speciale sau pregătiţi pentru a bifa peisaje de neuitat, fiind redeschisă circulaţia pe Transfăgărăşan.
De Redactia Observator la 19.06.2024, 07:56Transfăgărăşanul este una dintre cele mai apreciat şosele din lume, inclusiv numeroşi turişti străini declarându-se încântaţi de tot ceea ce oferă şoseaua inaugurată în 1974.
Transfăgărăşanul a fost inaugurat ca un drum militar strategic dar, pe parcurs, a devenit o atracţie turistică, făcând legătura între Bascov şi Sibiu, respectiv între Transilvania şi Ţara Românească.
Starea drumului Transfăgărăşan în 2024
La momentul actual se consideră că starea drumului Transfăgărăşan este una bună, circulaţia fiind redeschisă inclusiv în zona montană. Totuşi, autorităţile atrag atenţia că există pericolul ca drumul să fie reînchis temporar, pe anumite porţiuni, în funcţie de evoluţia unor eventuale fenomene meteorologice nefavorabile.
În plus, se recomandă circulaţia cu atenţie pe Transfăgărăşan în condiţiile în care a crescut numărul urşilor care se deplasează şi chiar staţionează pe partea carosabilă.
Obiective turistice pe Transfăgărăşan şi în împrejurimi
Dinspre Transfăgărăşan se poate ajunge relativ uşor la obiective turistice precum Mănăstirea Curtea de Argeş, Barajul Vidraru sau Mănăstirea Constantin Brâncoveanu din localitatea Sâmbăta de Sus.
Din acest motiv se recomandă să faceţi o călătorie cât mai prelungită pe Transfăgărăşan, astfel încât să bifaţi şi obiectivele turistice care pot fi accesate relativ uşor.
Ce atracţii mai sunt pe cea mai spectaculoasă şosea din România
Transfăgărăşanul înseamnă în special posibilitatea de a bifa peisaje de neuitat şi de a accesa obiective turistice situate într-un cadru natural. Ne gândim aici în special la Cascada Capra, Lacul şi Cascada Bâlea ori râul Capra.
Pentru cei cu adevărat curajoşi un punct culminant îl reprezintă Canionul 7 Scări, situat la circa 15 minute de mers cu maşina de Braşov. Dacă sunteţi pregătiţi să vă încercaţi norocul, ideal ar fi să nu vă uitaţi echipamentul acasă.
Scurt istoric al şoselei Transfăgărăşan
Transfăgărăşanul a fost construit în perioada 1970-1974 şi, iniţial, a avut caracter de drum militar strategic, urmând a lega garnizoana Piteşti de garnizoana Sibiu. Ideea construirii şoselei a avut-o Nicolae Ceauşescu, după ce trupele sovietice au invadat Cehoslovacia în 1968.
Oficial, 40 de soldaţi care au muncit la realizarea acestui drum şi-au pierdut viaţa atunci. Însă, neoficial, cifra victimelor ar fi mult mai mare, de ordinul sutelor de soldaţi.
În cele din urmă, drumul a fost inaugurat în 1974, dar lucrările au continuat până în 1980, când şoseaua Transfăgărăşan a luat forma pe care o are şi astăzi.