Trenul care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni, testat de mai marii statului
Linia de tren care leagă Gara de Nord de Aeroportul Otopeni a fost testată de mai marii statului. Preşedintele Klaus Iohannis, premierul şi ministrul Transporturilor au fost printre primii călători.
De Redactia Observator la 21.09.2020, 23:29- Lucrările au început anul trecut, în septembrie.
- Costă peste 80 de milioane de euro.
Dar chiar şi la marele eveniment, trenul a ajuns tot cu întârziere. Abia în decembrie, promit oficialii, vom parcurge cei 20 de kilometri în mai puţin de 20 de minute.
Pentru "testul de gală", angajaţii CFR s-au mobilizat ca niciodată. Peronul pe care au păşit oficialii a fost cel mai curat. Până şi coşurile de gunoi au fost lustruite în detaliu. Garnitura a plecat din gară la ora 12 şi 6 minute.
Estimarea ministrului se pare că a fost greşită. Oficialii au ajuns abia acum, ceea ce pe ceas înseamnă că a fost nevoie de mai bine de 40 de minute pentru a parcurge cei 19 kilometri şi jumătate.
Aşa că trenul a ajuns la aeroport abia la ora 12 şi 50 de minute. O întârziere trecută cu vederea la declaraţiile oficiale.
Lucian Bode - minsitrul Transporturilor: E primul tronson de cale ferată cnstruit în România de la zero din 1984 şi până astăzi. Ne-am propus ca începând cu 12 Decembrie, odată cu noul mers al trenurilor, călătorii să poată circula pe acestă rută.
Momentan, lucrările sunt finalizate în proporţie de 97%. Din cei 19.5 km de cale ferată, cât e distranţa dintre gară şi aeroport, doar trei kilometri sunt complet noi. Alţi opt kilometri, între Mogoşoaia şi Baloteşti, au fost modernizaţi.
Klaus Iohannis - preşedintele României: Nu întâmplător am participat în ultimele zile la metrou, la autostradă şi azi la testarea acestei căi ferate. Dezvoltarea infrastructurii de transport este fundaţia pe care se construieşte planul de reansare economică.
Nimeni n-a amintit de probleme: linia de cale ferată are un singur fir, nu este electrificată, aşa că trenurile vor circula doar din 50 în 50 de minute. Şi, cel puţin la test, cu un geam spart.
Lucrările au început anul trecut, în septembrie, şi costă peste 80 de milioane de euro.