Antena LIVE

Curs valutar

Trenurile urbane, soluţia care ar putea salva traficul rutier din Bucureşti

Mii de şoferi stau zilnic blocaţi pe centura Capitalei, în timp ce proiectul unei centuri feroviare stă blocat de aproape un deceniu în sertare. Drumul cu trenul spre serviciu, o normalitate în alte ţări europene, ne-ar salva şi timp, şi bani.

De la 04.02.2020, 21:51
WhatsApp
Vezi și:

Mii de şoferi stau zilnic blocaţi pe centura Capitalei, în timp ce proiectul unei centuri feroviare stă blocat de aproape un deceniu în sertare. Drumul cu trenul spre serviciu, o normalitate în alte ţări europene, ne-ar salva şi timp, şi bani. Însă numai trei rute funcţionează în acest moment, şi ele cu probleme.  

Aici începe drumul oricărui călător care vrea să ajungă cu trenul din Mogoşoaia în Capitală. Într-o aşa-zisă gară, plină de gunoaie, năpădită de buruieni, invadată de maidanezi. 

Aşa arată parcarea din Gara Mogoşoaia, lăsată de izbelişte de ani buni de zile. Iar toţi cei care vor să se îndrepte spre Capitală, venind aici, trebuie să îşi lase autoturismul şi să traverseze liniile de cale ferată până pe peron.  

Un efort pe care îl fac zilnic sute de navetişti. Şi nu doar în Mogoşoaia.

Gara Buftea, 12 kilometri de Bucureşti. Înainte de răsărit, cei care vor să scape de traficul infernal de pe şosele îşi lasă maşinile îngrămădite în parcare şi se transformă şi ei din şoferi în pasageri: "Cum e mai convenabil în momentul ăsta? Cu trenul. Care ar fi motivele? Un sfert de oră până la Gara de Nord, faţă de 50 de minute cu maşina".

O diferenţă pe care o testăm şi noi. 

La o primă vedere, călătoria cu trenul ne avantajează clar de aici din Buftea. Aproximativ 12-13 kilometri pe şosea. Biletul în schimb ne arată o călătorie de aproximativ 23 de minute. Vom merge în paralel, cu trenul şi cu maşina, pentru a vedea diferenţele. 

Vine şi trenul nostru, surpriză, cu două minute mai devreme. Vom pleca spre Gara de Nord.

Deşi am plătit locuri pe scaune, călătorim în picioare. Cele patru vagoane ale trenului sunt arhipline. 

Drumul din Buftea până în Bucureşti îl parcurgem în nici 25 de minute: "Am ajuns la timp, totul pare să fie în regulă". 

În schimb, maşina se opreşte în primul ambuteiaj. 

Un calcul simplu arată că naveta cu trenul de la marginea Capitalei până în oraş costă aproape 10 lei zilnic. Cu maşina, doar combustibilul ar costa în medie 12 lei. La care adăugăm preţul asigurării obligatorii şi timpul pierdut - aproape două ore zilnic.  

Aşadar, trenurile urbane ne-ar salva timpul, nervii şi banii irosiţi pe şosele. Dacă ar fi suficiente. Pentru că doar trei rute, Buftea, Fundulea şi Mogoşoaia, sunt conectate de Capitală. În condiţiile în care Bucureştiul are o centură feroviară de 68 de kilometri lăsată în paragină.

Rodrigo Maxim, lider sindicat CFR: Calea ferată din jurul Bucureştiului mai este folosită, pe anumite bucăţi, de traficul de marfă. În rest, nu s-a făcut niciun pas. Doar proiecte, studii de fezabilitate

Trenuri urbane care să lege localităţile de la marginea Capitalei de staţiile de metrou ar fi trebuit să circule încă de acum doi ani. Totul a rămas însă la stadiul de proiect. Căile Ferate Române au cheltuit 9,2 milioane de lei pe studii de fezabilitate

Laurenţiu Rădulescu
bucuresti capitala trafic tren
Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Leguma din România pentru care străinii ar putea sta la coadă. A fost...
Fanatik.ro
Publicat 23.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Cum vede alegerile MEDICUL român din Franța DECORAT de Macron. ”Țara...
Gandul
Publicat 23.11.2024
Cum arată polata construită în Clisura Dunării. Șoseua spectaculoasă din...
Adevărul
Publicat 23.11.2024
Cel mai scump obiect din garderoba Iulianei Pepene. Câți bani a dat...
A1
Publicat 22.11.2024
Horoscopul zilei de 24 noiembrie 2024. Balanțele au parte de o perioadă...
CaTine
Publicat 23.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Cum folosesc hackerii scrisorile fizice pentru atacurile cibernetice. Strategia de...
Useit
Publicat 23.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Cine a ucis-o pe Cristina? Dosarul de crimă în care e implicat fiul unui...
libertatea.ro
Publicat 23.11.2024
Lady Gaga va lansa albumul „LG7” în 2025. Prima piesă de pe acest proiect...
ZU
Publicat 23.11.2024
Chec de post cu dovleac copt, foarte aromat și colorat
Hello taste
Publicat 22.11.2024
Cum să devii cea mai bună bunică din lume. Activitățile care te pot apropria...
Deparinti
Publicat 23.11.2024
România, înspre recesiune. De ce au ajuns previziunile economice să...
ziare.com
Publicat 23.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Legătura dintre acnee și sindromul ovarelor polichistice. Cum îți poate afecta...
Medicool
Publicat 23.11.2024