Vânzările de electronice și electrocasnice au explodat în România, în pandemia de coronavirus
S-a vândut ca de Black Friday în pandemie. Românii nu s-au mai îmbulzit în magazine, dar au aglomerat site-urile. Cele mai întâlnite achiziţii, electronice şi electrocasnice. Motivul? Munca de acasă şi o posibilă şcoală online i-a făcut să îşi dea seama că e timpul să scoată bani din buzunare. Cele mai vândute au fost de departe laptopurile.
De Alexandra Marin la 03.09.2020, 23:19- Românii au cumpărat electronice pentru munca de acasă și școala online.
Companiile care şi-au trimis angajaţii să muncească de acasă au fost fără doar şi poate cele care au contribuit cel mai mult la creşterea vânzărilor la diferite produse IT în ultimele luni.
Simona, spre exemplu, lucrează pentru o companie în care 180 din cei 200 de angajaţi lucrează de acasă.
Simona Mincu, manager de marketing: Am achiziţionat chiar la începutul pandemiei 50 de laptopuri cu nişte camere web performante ca să ne putem adapta cât mai bine la work from home. Cererea a fost destul de mare pentru că a fost o coadă de aşteptare la furnizor pentru a putea intra în posesia laptopurilor. Erau mai aglomeraţi decât de Black Friday sau de Crăciun. Coletele pe care trebuia să le livreze au fost semnificativ mai multe.
Şi nu doar companiile au făcut cumpărături, ci şi angajaţii. Radu a fost forţat de pandemie să experimenteze munca de acasă.
Radu Crăciun, responsabil vânzări: Am luat un router nou, am făcut upgrade la internet ca să mă uit liniştit la un film.
În topul celor mai căutate produse, pe primul loc sunt laptopurile, care s-au vândut ca pâinea caldă. În special cele cu preţuri sub 3000 de lei.
Vara aceasta, comparativ cu vara anului trecut, s-au vândut cu aproximativ 30% mai multe laptopuri şi tablete.
De asemenea, la mare căutare au fost şi ceasurile inteligente şi brăţările fitness, semn că în pandemie românii s-au apucat mai mult de sport. O creştere mare a vânzărilor s-a înregistrat şi la decoraţiuni.
Faptul că românii au stat mai mult pe acasă nu este singurul motiv pentru care au crescut profiturile magazinelor de IT şi electrocasnice. Incertitudinea referitoare la noul an şcolar a făcut ca mulţi părinţi, în loc de caiete şi ghiozdane, să cumpere căşti, microfoane sau alte device-uri.
Daniel Apostol, manager magazin: Majoritatea le foloseşte la şcoala online, dar cât de curând va începe şi munca de acasă.
Reprezentanţii magazinelor spun că nu au fost cozi în magazinele fizice, iar adevăratele bătălii s-au dus pe site-uri, acolo unde stocurile s-au terminat foarte repede.