Animalele de companie pot deveni influenceri în social media
Animalele de companie pot deveni o afacere online. Cu promovarea potrivită - de care se ocupă, desigur, stăpânii - adună zeci de mii de urmăritori şi tot atâtea aprecieri, la câte o postare.
De Redactia Observator la 25.02.2019, 00:08Animalele de companie pot deveni o afacere online. Cu promovarea potrivită - de care se ocupă, desigur, stăpânii - adună zeci de mii de urmăritori şi tot atâtea aprecieri, la câte o postare. HJiff - un pomeranian perfect - este considerat cel mai faimos animal din lume, cu aproape 9 milioane de followeri pe Instagram. Are propria linie de jucării şi deţine un record mondial. Cine n-a auzit de Grumpy Cat? Cu 2,5 milioane de followeri. Sau de Juniper? Cea mai simpatică vulpe, cu 2,6 milioane.
Fanii de pe Facebook sau Instagram înseamnă, în timp, bani. Pentru că brandurile se-nghesuie să-şi promoveze produsele pe paginile atât de populare.
King, cățelușul lui Nicole Cherry, a reuşit să adune deja 13 mii de urmăritori pe contul de Instagram. Cheia succesului: postări cât mai frecvente.
NICOLE CHERRY: Mai greu la capitolul poze e atunci când trebuie şi să stea. De fotogenic e, dar nu prea stă şi ne chinuim puţin la etapa asta, dar reuşim aşa, mai ales că îi mai dau câte o recompensă.
Pe reţelele sociale, animalele de companie strâng zeci de mii de like-uri pentru o singură postare. Pe Bossulică, celebritatea îl plictiseşte deja. Stăpâna lui se laudă însă cu încasări şi de 3000 de euro pe lună.
AURA GRAMA: A devenit imaginea mai multor brand-uri, este chiar mascota anumitor companii, da, pot spune că sunt foarte multe firme de pr care îl abordează pentru diferite campanii de promovare produse.
FLORIN GROZEA, specialist social media: Pentru paginile de Instagram care adună milioane de abonaţi, cred că deja devine o chestie care este ca un fel de muncă zi de zi.
O muncă aflată încă la început, în România. În străinătate, celebritatea are cu totul alte proporţii. În lume, sunt puţini cei care nu au auzit, de exemplu, de Grumpy Cat. Cea mai supărată piscă e printre primele care au avut propriul cont în online, în 2012. Şi de atunci, a reuşit să adune peste 2,5 milioane de urmăritori.
2000 de dolari primesc stăpânii pentru o singură postare. Însă, trebuie să petreacă ore întregi pe internet.
FLORIN GROZEA, specialist social media: Cea mai simplă modalitate prin care un cont de căţeluş sau de pisică face bani pentru stăpân este prin product placement, adică prin a pune produse pe care vrei să le promovezi în pozele respective.
Un adevărat star pe Internet este şi Doug the Pug, căţelul mereu îmbrăcat la modă. El a adunat peste 3,5 milioane de urmăritori şi primeşte sute de mii de like-uri la o singură poză. Încasările primite în urma colaborărilor cu diferite brand-uri i-au adus peste 500.000 de dolari. Doug the Pug a apărut şi în videoclipul cântăreţei Katy Perry.
Pe Instagram, la modă sunt şi ratonii sau maimuţele. Iar cazul cel mai ciudat e al unei păsări care a strâns 31.000 de urmăritori postând aceeaşi fotografie de 148 de ori.