Ministrul Turismului vrea să oblige hotelurile din România să afişeze "frunza" Elenei Udrea. "Brandul de ţară stă nefolosit"
Ministrul Turismului este supărat că brandul de ţară nu este folosit, deşi s-au cheltuit foarte multe milioane de euro. Daniel Cadariu vrea să revitalizeze "frunza" Elenei Udrea, motiv pentru care a emis un ordin de ministru prin care să oblige unităţile turistice să îl afişeze.
De Redactia Observator la 20.04.2022, 17:48În ziua în care Elena Udrea afla decizia de încuviinţare a magistraţilor bulgari privind extrădarea ei, ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, a declarat că a dat un ordin de ministru ca brandul de ţară - celebra frunză a "blondei de la Cotroceni" - să fie afişat obligatoriu în unităţile turistice din România.
Brandul de ţară care simbolizează Grădina Carpaţilor a costat aproape 900.000 de euro, iar campania de promovare urma să cheltuiască 75 de milioane de euro până la sfârşitul lui 2013. Înconjurată de scandal şi de acuzaţii că ar fi fost de fapt furată de pe internet, "frunza" nu a mai fost folosită aproape deloc în ultima perioadă, acuză actualul ministrul a Turismului.
"Este în vigoare. S-au cheltuit acum 10-12 ani 30 de milioane de euro, bani europeni. Este în proprietatea ministerului, stă nefolosit de atunci. (..) Nu e folosit aproape deloc”, a declarat ministrul Turismului, Constantin Daniel Cadariu, marţi seară, la TVR.
Acesta spune că a decis constituirea unui Consiliu de Brand Turistic Naţional care să dea soluţii în sensul refolosirii brandului, dar şi pentru propune soluţii rapide privind folosirea resurselor din buget pentru marketing şi promovare turistică, până la înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor (OMD-uri) prin PNRR.
Hotelurile, obligate să afişeze frunza Elenei Udrea
Constantin Daniel Cadariu a precizat că a emis un ordin de ministru prin care toate cele 18.300 de unităţi turistice clasificate de Minister să afişeze brandul de ţară, iar în prezent este în pregătire un al doilea ordin, care stabileşte unde va fi acest logo amplasat şi ce dimensiuni trebuie să aibă.
El a spus că discută cu aeroporturile pentru a afişa brandul de ţară al României.
Ministrul a adăugat că "speră” ca România să atragă anul acesta 1,5 milioane de turişti străini.
De-a lungul timpului au existat mai multe cerinţe de a fi schimbat acest brand de ţară, însă propunerile au fost respinse pentru că era făcut cu bani europeni care ar fi trebuit returnaţi dacă se renunţa la idee.