20 de oameni au murit într-un accident aviatic acum 44 de ani! Autorităţile: "Dă-l în mă-sa de avion!"
Că este 2014 sau 1970, autorităţile din România gestionează la fel de prost situaţiile de urgenţă. Un caz parcă tras la indigo zguduia România în urmă cu 44 de ani!
Pe 4 februarie 1970, o aeronavă Tarom, AN 24, care plecase din Bucureşti cu destinaţia Oradea, cu 21 de oameni la bord, s-a prăbuşit în apropierea cătunului Frăsinet, din Munţii Vlădeasa, la marginea judeţului Cluj. 20 de oameni au murit. Mulţi dintre ei ar fi putut fi salvaţi dacă autorităţile nu ar fi fost impasibile la accident şi ar fi trimis echipe de salvare în zona prăbuşirii avionului.
Lăsaţi să moară de autorităţi!
De fapt, autorităţile i-au abandonat pur şi simplu pe oameni în zăpadă şi în frig. „Opt au fost în viaţă după momentul impactului, iar trupurile găsite, multe dintre ele, au fost găsite aproape intacte. Autopsiile au relevat că cei opt oameni au murit ulterior impactului, din cauza frigului. De ce? Pentru că trei zile după accident perimetrul a fost închis”, a spus jurnalistul Adrian Crio pentru digi24. Comandantul aeronavei era unul dintre piloţii lui Nicolae Ceauşescu şi care nu făcea în mod normal curse de linie!
Prima ştire, după trei zile!
Aurora Pop, o doamnă care şi-a pierdut soţul în acel accident aviatic, a povestit peste ani pentru clujeanul.gandul.info cum autorităţile au încercat să ascundă tragedia. Când a observat că avionul are întârziere, a sunat la aeroport, la Tarom, dar s-a lovit numai de refuzuri. A aflat vestea după trei zile, când a văzut o ştire a agenţiei Agerpres care anunţa accidental aviatic.
Bărbatul ei ar fi putut fi salvat: “El nu avea decât o rană superficială la tâmplă, în schimb mâinile îi erau chircite, indiciu al morţii prin hipotermie”.
Doar un om a supravieţuit: cu un genunchi zdrobit şi o mână ruptă
Un singur om a supravieţuit accidentului: Ludovic Alexandru Sarkadi. Avea atunci 43 de ani, iar povestea supravieţuirii sale poate fi subiect de film. S-a târât din epavă şi a început să meargă fără încetare toată ziua şi toată noaptea, deşi avea genunchiul drept zdrobit şi o mână fracturată. A fost găsit lângă o cabană din Mărgău-Cluj. Era degerat şi nu putea vorbi. Medicii au fost nevoiţi să-i introducă o tijă metalică în picior, iar din cauza handicapului nu a mai putut lucra ca matriţer, aşa că a emigrat în Germania cu soţia şi cu fetiţa.
Moartea a 20 de persoane, accident de muncă!
Procuratura Militară din Cluj a trimis adeverinţe familiilor îndoliate prin care îi anunţa că oamenii decedaţi în urma accidentului aviatic “au murit într-un accident de muncă”. Şi, ca de obicei, mortul e de vină! Singura concluzie a anchetei a fost că vinovat era pilotul Andrei Brătulescu, care, în condiţiile unei vizibilităţi slabe, aflat deasupra vârfului Vlădeasa, nu a luat legătura cu turnul de control şi a început manevrele de aterizare, crezând că se află deasupra oraşului Oradea. A reuşit să încetinească avionul prin acroşarea crengilor de brad, apoi s-a izbit de o stâncă.
Autorităţi-le: “Mai dă-l în mă-sa de avion!”
Aurora Pop povestea ce a zis Victor Bolojan, prim-secretar pe atunci al judeţului Bihor: “L-am auzit la telefon cum urla unui subordonat: “Mai dă-l în mă-sa de avion, că am o delegaţie din Debreţin!”. Acelaşi Bolojan îi transmitea apoi femeii îndurerate să renunţe la copilul pe care îl avea atunci în pântece: “Mi-a zis să fac avort să nu rămân cu amintiri urâte şi cu greutăţi!”.
sursa: clujeanul.gandul.info
foto: clujeanul.gandul.info
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰