5 aspecte esențiale de care să ții cont pentru a-ți găsi jobul potrivit
Atunci când îți cauți un loc de muncă, trebuie să ai în vedere două lucruri: primul ar fi acela că trebuie să te folosești de toate platformele și oportunitățile pentru a-ți găsi slujba dorită; al doilea ar fi acela că trebuie să te asiguri că CV-ul tău nu va trece neobservat într-o mare de alte candidaturi.
Oferte de muncă se găsesc online, pe site-uri specializate, rețelele de socializare, dar nu trebuie să uiți nici de relațiile personale. În ceea ce privește candidatura, există câteva tehnici simple care te pot ajuta să ieși în evidență în timpul procesului de recrutare:
Unde cauți cele mai bune oferte
Există un număr foarte mare de site-uri pe care se găsesc oferte pentru locuri de munca, iar acestea sunt cele mai importante surse. În primul rând, sunt site-urile specializate doar în recrutare, iar apoi sunt platformele generaliste, care includ printre secțiuni și oferte de muncă.
Nu în ultimul rând, platformele de social media sunt resurse bune în acest sens. Internetul este excelent pentru a găsi oferte de muncă, dar și relațiile personale și anturajul profesional pot fi utile. În toate cazurile, trebuie să fii foarte clar în ceea ce privește obiectivele profesionale și să îți pregătești din timp CV-ul și scrisoarea de intenție, pentru a le putea transmite imediat ce se ivește ocazia.
Care sunt cele mai bune oferte
Cea mai bună ofertă este aceea care corespunde obiectivelor și aspirațiilor tale profesionale. Căutarea unui loc de muncă necesită multă energie, hotărâre și perseverență. Din acest motiv, elimină din start ofertele care nu sună cum ți-ai dori sau care nu te inspiră. Site-urile cu oferte de muncă îți permit, de exemplu, crearea de alerte în funcție de criteriile de căutare. Astfel, vei primi doar ofertele care corespund așteptărilor tale.
O eroare este trimiterea de CV-uri în masă. Este mai bine să alegi mai multe companii pe care le consideri potrivite și să trimiți personal CV-ul și scrisoarea de intenție, decât să înaintezi aceeași cerere standard tuturor agențiilor de recrutare din zona pe care o vizezi.
Nu trimite un CV prea creativ
Având în vedere că CV-ul va fi trimis online, este recomandat să folosești pentru acesta un format standard. Există chiar modele de CV devenite clasice deja. Nu folosi imagini, culori și alte elemente grafice, decât dacă te pricepi la așa ceva. Numele fișierului trebuie să fie simplu și să includă numele tău.
Atunci când îți publici CV-ul pe site-ul unei companii sau pe o platformă de profil, acesta va fi introdus într-o bază de date, alături de cele ale altor sute de mii de candidați. De obicei, firmele de recrutare caută în această bază de date după cuvintele cheie corespunzătoare abilităților de care au nevoie: nume de software sau tehnologii stăpânite, noțiuni de limbă, elemente concrete legate de meserii. Din acest motiv, CV-ul tău trebuie să includă toate cuvintele cheie specifice funcției sau profesiei pe care o vizezi.
Creează o scrisoare de intenție personalizată
Vei găsi pe internet numeroase modele de scrisori de intenție. O modalitate de a ieși în evidență este de a redacta o scrisoare personalizată, după toate regulile clasice ale unui astfel de document. Este un lucru pe care majoritatea candidaților nu îl fac și este o bună modalitate de a te afirma.
Nu pierde contactul cu persoana care recrutează
Mulți dintre candidați cred că, odată încheiat interviul, zarurile au fost aruncate. Este foarte important să rămâi în contact cu persoana care recrutează, iar acest lucru poate fi realizat simplu, trimițând un e-mail de mulțumire după interviu și reamintind, în limita rezonabilului, cu această ocazie, faptul că ești interesat de acel post.
Sursa foto: Pexels.com
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰