Antena Meniu Search
x

(P) Fii la curent cu noutățile despre tahograf!

Finalul acestui an se anunță destul de încărcat și tumultuos pentru domeniul transporturilor. Odată cu introducerea tahografului inteligent 2 se pregătește o înlocuire masivă a tahografelor până în 2025, pentru a fi asigurată o comunicare stabilă cu sistemele de control.

de Redactia Observator

la 30.10.2023, 12:34

Toate vehiculele utilitare grele nou înmatriculate sunt obligate să utilizeze Smart Tacho 2 (SMT2), iar vehiculele deja existente în trafic trebuie să îl instaleze retrofit. Termenul pentru cele care au tahograf analog și digital este 31 decembrie 2024, iar pentru cele cu tahograf inteligent 1 este 21 august 2025. În plus, inclusiv vehiculele comerciale cu o greutate totală cuprinsă între 2,5 și 3,5 tone trebuie să fie echipate cu tahograf, începând cu iulie 2026.

Primul pas în utilizarea optimă a tahografului: înțelegerea responsabilităților

Legislația privind tahograful (tahografele digitale) în Uniunea Europeană este reglementată de Regulamentul (CE) nr. 561/2006 și Regulamentul (UE) nr. 165/2014. Încadrarea în normele legislative și înțelegerea responsabilităților sunt o preocupare constantă pentru orice manager de flotă. Aceste responsabilități pot fi clasificate în două categorii: ale operatorului de transport și ale conducătorilor auto.

Ca operator de transport sau manager de flotă, trebuie să asiguri instalarea corectă a tahografelor, cât și calibrarea și verificarea acestora. De asemenea, este important să transmiți conducătorilor auto care sunt regulile și așteptările cu privire la activitatea lor și a vehiculelor pe care le conduc.

Responsabilitățile operatorului de transport:

  • Programarea rutelor în conformitate cu regulile UE privind orele de activitate și perioadele de odihnă ale șoferului;

  • Descărcarea datelor cardului de șofer cel puțin la fiecare 28 de zile;

  • Descărcarea datelor cu privire la vehicul cel puțin la fiecare 56 de zile;

  • Adoptarea unor măsuri rezonabile pentru a preveni orice falsificare sau pierdere a înregistrărilor;

Responsabilitățile conducătorilor auto:

  • Să se asigure că tahograful este setat corect pentru înregistrarea întregii activității (timpii de pauză/repaus și de odihnă);

  • Să asigure inserarea corectă a cardului de șofer la începutul fiecărei ture;

  • Să își organizeze activitatea astfel încât orele de activitate și pauză/repaus să fie în conformitate cu reglementările UE în vigoare;

La tahograf nou, soluții avansate de citire

Deși implementarea Smart Tacho 2 și legislația din jurul acestuia poate da bătăi de cap chiar și celui mai experimentat transportator rutier, soluțiile inteligente de citire a tahografului există tocmai pentru a simplifica lucrurile. Cu instrumentele și procesele potrivite, conformitatea cu legislația în domeniul tahografului e la fel de ușor de realizat precum activitățile de planificare sau expediere.

Tacho Reader dezvoltată de TrackGPS oferă trei beneficii principale: descărcarea de la distanță a fișierelor .ddd, interpretarea datelor din tahograf și identificarea șoferului cu ajutorul cardului de tahograf.

Află mai multe detalii aici.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Obişnuiţi să reciclaţi medicamentele expirate?

Observator » Advertoriale » (P) Fii la curent cu noutățile despre tahograf!