COD RUTIER 2022. Pentru ce fapte va fi suspendat permisul pentru 120 de zile
Şoferii agresivi vor putea fi în sfârşit sancţionaţi! Conducătorii auto care pun viaţa celorlalţi în pericol, rămân fără carnet şi vor plăti amenzi usturătoare. Şi cei care merg pe contrasens sau întorc pe autostradă devin pietoni pentru 4 luni. Măsurile luate azi de Guvern vor intra în vigoare peste o lună.
De Andre Rotaru la 27.01.2022, 19:27"Sunt unii nebuni care pur şi simplu pun viaţa în pericol la toată lumea. Ar trebui să le ia carnetul".
"Sunt prea mulţi şmecheri pe şosele şi ar trebui sancţionaţi cumva".
"Cel puţin să îi lase puţin să circule cu RATB-ul".
Este şi părerea guvernanţilor, care au decis ca şoferii care încalcă legea să fie sancţionaţi mult mai dur.
Pentru prima oară, şoferii agresivi vor fi sancţionaţi prin lege. Cei care dau flash-uri şi claxonează, schimbă haotic banda, pun frâne bruşte pentru a-i intimida pe cei din spate, lasă maşina să patineze la plecarea de pe loc sau derapează intenţionat cu maşina riscă să rămână o lună fără carnet şi să plătească până la 725 de lei amendă.
Aurel Moraru, preşedintele asociaţiei instructorilor auto: Sunt cei care generează accidente. Unele accidente, în urma agresivităţii lor, se finalizează chiar cu victime. Ne confruntăm cu conducători auto supăraţi, grăbiţi, needucaţi.
Dacă un şofer agresiv produce un accident fără victime, atunci rămâne fără carnet timp de două luni şi se alege cu o amendă de aproape 1.200 de lei. În plus, cei care merg fără motiv pe banda de urgenţă riscă şi ei amenzi de aproape 3.000 de lei şi să rămână pietoni timp de 3 luni.
Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne: Carnagiul de pe şoselele româniei trebuie oprit! Acest obiectiv se atinge prin intervenţii pentru că din păcate nu sunt suficiente doar campaniile de conştientizare şi cursurile de educaţie rutiera.
Cu carnetul suspendat 4 luni şi cu cele mai mari amenzi, de până la 3.000 de lei, se vor alege cei care depăşesc cu peste 70 de kilometri pe oră viteza legală. De exemplu, şoferii care ating peste 200 de kilometri pe oră pe autostradă dar şi cei care nu opresc la trecerile de cale ferată. La fel vor fi pedepsiţi şi şoferii care întorc, merg cu spatele sau circulă pe contrasens, pe autostradă.
Iar asemenea cazuri sunt tot mai dese. Chiar ieri dimineaţă, o tânără de 22 de ani a fost filmată de alţi şoferi în timp ce mergea pe banda greşită a drumului de vitetă Bucureşti Piteşti. A fost însă sancţionată conform legii în vigoare, adică a rămas fără carnet două luni şi are de plătit aproape 900 de lei.
Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne: Amenda ar trebui să fie ultimul motiv pentru care şoferii conduc preventiv.
Proiectul de lege a fost iniţiat în vară, de către poliţişti, după un carambol care a avut loc în iulie, anul trecut, pe A2. 55 de maşini s-au lovit atunci, iar 57 de persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale.
Aurel Moraru, preşedintele asociaţiei instructorilor auto: Nu este suficient. Consider că unele abateri de la regulile de circulaţie chiar trebuiau mai drastic să fie sancţionate. Cum ar fi consumul de alcool.
Legea este puţin mai clară şi în cazul şoferilor băuţi sau drogaţi: dacă refuză să sufle în etilotest sau să li se preleveze probe de către poliţie, iar la spital medicii au suspiciunea că sunt băuţi sau drogaţi, rămân cel puţin 12 ore fără permis, până la rezultatul final al analizelor de sânge.
Andre Rotaru, reporter Observator: România are cele mai letale şosele din Uniunea Europeană. Conform Eurostat, în 2020, dintr-un milion de români, 96 şi-au pierdut viaţa pe şoselele de la noi. În total, peste 1700. Cu mult peste media europeană. La polul opus se află Suedia. Acolo, dintr-un milion de oameni, doar 22 au fost implicaţi în accidente mortale.
Lucian Bode, ministrul Afacerilor Interne: Am ajuns la 1.778 de morţi în accidente rutiere în anul 2021.
Cele mai multe dintre modificările aduse codului rutier vor intra în vigoare la o lună de la publicarea ordonanţei în Monitorul Oficial. Adică cel mai probabil de la 1 martie.