Gadgeturile noilor maşini electrice vin cu un preţ pe măsură: Cel pulţin 100.000 de euro pentru un autoturism deştept
Mașinile electrice se transforma, ușor, ușor în computere pe patru roți. Sistemele sofisticate de condus autonom, realitatea augmentată ori comenzile vocale inteligente sunt doar câteva dintre gadgeturile pe care le au maşinile electrice nou lansate. Doar că şi preţul este pe măsura...inovaţiilor.
De Redactia Observator la 11.12.2021, 20:47Pare că suntem într-o sala de cinema unde stă să înceapă un nou film. În realitate însă ne aflăm într-unul dintre cele mai noi modele de maşini electrice lansate pe piaţa din România. Un suv electric cu aproape 400 de cai putere.
Alex Şeremet, reprezentant companie auto: Sunetul pe care l-am experimentat vine dintr-un sistem cu 30 boxe, unele dintre ele pentru claritatea sunetului folosesc membrane de diamant, iar în scaune avem niște sisteme de vibraţii care să transmită experienţa mai departe.
Maşina pe care o testăm astăzi are vreo şapte camere video. Fiecare, cu un scop precis.
Alex Şeremet, reprezentant companie auto: Mă ajută să interacţionez, să conduc semi-autonom, să parchez, să mă orientez mai bine. Ţine minte pe unde a mers și merge înapoi să mă ajute să dau cu spatele în situații de drum foarte strâmb, vizibilitate redusă.
- Reciclare "din mers", la Iaşi. Un tramvai cândva scos din uz a primit o nouă misiune: curăţă oraşul de...
- Zece autobuze electrice noi, scoase de astăzi pe străzile din Braşov. Pe ce linii vor circula - VIDEO
- Marele regret al proprietarilor de maşini electrice: circulă "ecologic" pe distanţe scurte, fără staţii de...
Ştie să facă şi poze. Fără mască, e suficient doar să zâmbim. Altfel, maşinii trebuie să i se spună exact ce comandă să execute.
Cel puţin 100.000 de euro pentru un autoturism deştept
Alex Şeremet, reprezentant companie auto: Pur și simplu prin comanda vocală: fă un selfie. Să vă văd zambetele în trei, doi, unu'.
Pentru ca toate camerele să funcţioneze la capacitate maximă este nevoie ca autoturismele inteligente să fie mereu curate. O adevărată provocare pentru şoferi pe timp de iarnă.
Adrian Mitrea, analist auto: Dacă o camera video e obstrucţionata de gheață, zăpadă, poate chiar și o frunza, sistemul poate da eroare.
Costul este pe măsura...inovaţiilor. Modelul în care ne aflăm acum are un preţ de pornire de 100.000 de euro.
De la an la an oferta este tot mai variată. Fie că vorbim despre modele mai vechi, îmbunătăţite, fie produse de alte companii, care intră pe segmentul electric de lux. Ne urcăm la volanul altui bolid. Varianta standard, pe care o conducem acum, are vreo 360 de cai putere. Versiunile de top pot avea chiar şi 750 cai putere.
Adi Pascu, reprezentant companie auto: Ecranul central este dedicat șoferului. Aici sunt funcţiile principalele ale mașinii. Sistemul se bazează atât pe senzorii din mașina, pe camere, cât și pe niște harti. Când toate sunt disponibile, mașina își seteaza singura viteza, accelerația, viteza cu care intra într-o curba pentru a fi cât mai eficiența.
Fie pentru siguranţă, distracţie, utilitate sau pur şi simplu inovaţie, dezvoltatorii auto lucrează constant pentru a aduce pe piaţă cât mai multe noutăţi.
Adi Pascu, reprezentant companie auto: Se pot pune inclusiv scaune cu masaj. Astea presupun că ridica prețul mașinii? Cam cu cât? Opţionalele contează foarte mult. De multe ori vorbim de 20 – 30 la suta, poate chiar 40% din prețul mașinii
Aşa se face că acest automobil electric poate ajunge să coste chiar şi 200.000 euro. Indiferent de marcă, maşinile electrice se confruntă acum cu o mare problemă: criza microcipurilor.
Adi Pascu, reprezentant companie auto: Termenul de livrare este undeva de 5 – 6 luni. Asta dacă nu găsiți un model pe stoc. Depinde foarte mult de modelul pe care îl alegeți.
Adrian Mitrea, analist auto: Cu cât mașina este mai tehnologizata, cu atât va fi lovita mai tare de criza semiconductorilor. Aceste mașini nu pot fi livrate fără aceste sisteme de asitenta cu care ele au fost omologate.
Vânzările de mașini electrice și hibride s-au dublat în ultimii doi ani în România. În prima jumătate a anului au fost înmatriculate peste 7.000 de unități, arată statisticile.