Antena LIVE

Curs valutar

Acordul pentru Schengen este "praf în ochi" fără frontierele terestre: "Traficul aerian şi naval este infim în România"

Este oficial! Din 2024, vom putea circula fără controale în spaţiul Schengen. Deocamdată doar cu frontierele aeriene şi maritime. Transportatorii de mărfuri spun că acordul parţial pentru Schengen e ''praf în ochi''.  Negocierile pentru aderarea terestră ar putea începe în primăvara anului viitor.

De la 28.12.2023, 12:46
WhatsApp
Acordul pentru Schengen este "praf în ochi" fără frontierele terestre: Traficul aerian şi naval este infim în România Profimedia

Reprezentanţii celei mai mari organizaţii a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării consideră că acordul privind aderarea României la Schengen doar aerian şi maritim este "praf în ochi" şi cer Guvernului să îşi intensifice acţiunile pentru a obţine şi aderarea cu frontierele terestre tot în 2024, amintind că economia şi societatea românească "sunt profund afectate de cozile de la graniţe".

Transportatorii de mărfuri spun că acordul pentru Schengen e ''praf în ochi''

Vicepreşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor "Europa 2002" (APTE 2002), Dorin Pop, a declarat joi, pentru Agerpres, că o aderare parţială la Schengen nu se va simţi în economie şi societate.

"Ceea ce a obţinut România din negocierile cu Austria este doar praf în ochi, poate nici atât. Traficul aerian şi naval este infim în România, în comparaţie cu cel terestru, fie că vorbim de persoane, fie că este vorba de mărfuri. Controale în aeroporturi oricum vor exista pentru documente, în timp ce la frontierele terestre vor continua să existe cozile kilometrice.

Pe acelaşi subiect

De exemplu, ieri după-amiază (miercuri - n.r.) la frontiera cu Ungaria era coadă de patru kilometri de camioane, iar la autoturisme se aştepta câteva ore pentru ieşirea din ţară. Societatea şi economia sunt profund afectate de cozile de la graniţe. Ca organizaţie reprezentativă a ramurii transporturilor de mărfuri, suntem foarte dezamăgiţi de acest acord şi cerem intensificarea acţiunilor şi negocierilor pentru a se obţine o dată concretă pentru aderarea în 2024 şi cu frontierele terestre", a declarat Dorin Pop.

El a spus că în condiţiile în care se menţin graniţele terestre, anul 2024 va fi unul foarte greu pentru transportatori. "Nu putem anticipa un an mai bun, dimpotrivă, unul mult mai greu, pentru că vor creşte taxele de drum în toată Europa, asigurările de mărfuri şi camioane s-au scumpit, la fel şi poliţele RCA. Toate aceste costuri se vor vedea în cele din urmă şi în preţurile de la raft", a spus Pop.

APTE 2002, cu sediul în Arad, este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunţat, miercuri, că a ajuns la un acord politic împreună cu ministerele omoloage din Austria şi Bulgaria privind extinderea spaţiului Schengen cu România şi Bulgaria la frontierele aeriene şi maritime începând cu luna martie 2024.

Un mesaj pe această temă a fost transmis şi de premierul Marcel Ciolacu. "După 13 ani, în sfârşit România va intra în Schengen! Avem acord politic în această privinţă! Din martie anul viitor, românii vor beneficia de avantajele spaţiului Schengen pe cale aeriană şi maritimă. Implicit, Portul Constanţa îşi va creşte exponenţial importanţa. De asemenea, sunt convins că în 2024 vom închide negocierile şi pentru frontiera terestră", a spus şeful Executivului. 

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

schengen acord transportatori austria
Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Peste ce a dat un instalator care făcea reparații într-o vilă. S-a...
Fanatik.ro
Publicat 21.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Lasconi şi Simion, la podcastul comediantului „Micutzu”. „Îmi vine să vă...
Adevărul
Publicat 21.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 22 noiembrie 2024. Racii își pot transforma pasiunile...
CaTine
Publicat 21.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
Uluitor! Încă o țară merge la TAS împotriva României
GSP
Publicat 21.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
Super-armele cerute insistent de Ucraina Occidentului și cum au influențat ele...
libertatea.ro
Publicat 21.11.2024
Coldplay a lansat videoclipul piesei „The Karate Kid”. Formația a colaborat...
ZU
Publicat 21.11.2024
Paste cu broccoli și măsline. Rețetă simplă și hrănitoare
Hello taste
Publicat 21.11.2024
Mononucleoza infecțioasă la copii: cauze, simptome și tratament
Deparinti
Publicat 21.11.2024
Problema numărul 1 a României, în viziunea lui Kelemen Hunor:...
ziare.com
Publicat 21.11.2024
Adamari López a împărtășit detalii picante din relația cu Toni Costa....
Happy
Publicat 21.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Operația cu laser pentru dinți. La ce se folosește în stomatologie
Medicool
Publicat 21.11.2024