Cel mai mare aeroport al României, afectat de lipsuri
Întârzieri-record, blocaje la benzile de bagaje, lifturi nefuncţionale, dar şi personal insuficient pentru fluxul mare de pasageri. Sunt doar câteva dintre problemele pe care le găsim pe cel mai mare aeroport al României.
De Redactia Observator la 31.12.2019, 23:20Întârzieri-record, blocaje la benzile de bagaje, lifturi nefuncţionale, dar şi personal insuficient pentru fluxul mare de pasageri. Sunt doar câteva dintre problemele pe care le găsim pe cel mai mare aeroport al României. Lipsuri pe care le confirmă şi un raport oficial, care arată că aeroportul Henri Coandă are nevoie urgentă de modernizări.
Un aeroport prea mic, cu probleme prea mari pentru un flux de 15 milioane de pasageri pe an. Este concluzia unui nou raport al Ministerului Transporturilor, după un control oficial.
Pe aeroportul Henri Coandă din Otopeni cele mai mari probleme sunt generate de firmele de handling, adică acelea care se ocupă de bagajele dumneavoastră, dar şi de alte servicii- dincolo de porţile de check-in. Pentru că nu au angajaţi suficienţi, aceste firme nu prestează întotdeauna cele mai bune servicii.
Pe lângă scările rulante care se blochează frecvent, pasagerii mai întâmpină o problemă. Trebuie să coboare cu bagajele, de cele mai multe ori pe scări în parcare, pentru că lifturile nu funcţionează.
Iar pentru un flux atât de mare de pasageri nici locurile de parcare nu sunt suficiente. Toate cele 2.000 sunt în permanenţă ocupate în zilele aglomerate. Aşa că reprezentanţii aeroportului vor să le mai suplimenteze cu încă 1.300.
Poarta de intrare în ţară îi lasă, pe mulţi, cu un gust amar.
”Of, sunt multe de spus! De fiecare dată când vin nu sunt cărucioare, aşteaptă tot timpul şpaga românească că vine Crăciunul. E primul contact cu România aeroportul! Asta e”, spune un pasager.
ALEXANDRU IVAN, directorul Companiei Aeroporturi București: Ne cerem scuze pentru disconfortul creat! Am avut o procedură pentru lifturi şi scări rulante. Din păcate va trebui să o reluăm. Sperăm ca până la finalul anului ce vine să avem noi scări şi noi lifturi montate.
Raportul mai arată şi că peste 1.600 de curse au fost întârziate într-o singură lună. Aeroportul îşi asumă doar 7% din înârzieri. Pe restul, reprezentanţii companiei le pun pe seama firmelor de handling, care trebuie să se ocupe şi de modernizarea parcului auto.