Călătoria cu avionul a devenit o loterie în 2022. Şansele ca un zbor să fie anulat sunt de 2,5 ori mai mari decât în 2019
Călătoria cu avionul a ajuns să fie o loterie! Cele mai recente cifre arată că, anul acesta, un zbor are de două ori şi jumătate mai multe şanse să fie anulat decât în 2019!
De Redactia Observator la 14.07.2022, 08:47Potrivit datelor unui furnizor global de călătorie - compania cu cele mai bune performanţe - în ciuda pandemiei, lipsei angajaţilor, dar şi a grevelor - a reuşit să fie, surpriza, Ryanair, care a avut doar 0,3% dintre zboruri anulate. In contrapartida, companii de linie au performat mult mai prost. Procente de până la 3% observăm la Air France, Luftansa şi EasyJet . În timp ce oamenii care au ales British Airways au avut de peste 12 ori mai multe şanse să nimerească un zbor anulat decât cei care au optat pentru Ryanair. În ceea ce priveşte transportatorul francez low-cost al Air France-KLM, Transavia acesta se confruntă cu noi anulări pe bandă rulantă. Din cauza grevelor, doar în ultimele 24 de ore, au fost anulate 15% dintre cursele programate.
Campion detaşat la acest capitol rămâne însă China Eastern, cu sediul în Shanghai. Compania a fost afectată de restricţiile impuse de pandemie, dar şi de o defecţiune informatică la sfârşitul lunii martie. În plus, transportatorul resimte şi repercursiunile războiului din Ucraina, în ceea ce priveşte traseul aerian. Să ne uitam si la huburile de zbor. Intr-un top global al aeroporturilor cu cele mai multe întârzieri şi anulări în primele nouă zile din luna iulie, Europa rămâne fruntaşă. Aeroporturile din Bruxelles şi Frankfurt au avut cele mai multe decalaje orare, de 72%, respectiv 68%. Aeroportul Internațional din Frankfurt a înregistrat, de altfel, şi cele mai multe zboruri anulate - de aproape 8% în puţin peste o săptămână.
Şi, cu toate că un top anterior plasa Aeroportul Henri Coandă în clasamentul celor mai proaste terminale, dar in special din punct de vedere al aspectului si facilitatilor, acum îl regăsim printre cele care respectă cel mai mult timpii de plecare a aeronavelor. Doar 10% dintre zboruri au avut întârziere în primele zile din luna iulie. La Bergamo şi Gran Canaria, procentele au fost şi mai bune, de 3%, respectiv 8%. Criza personalului de handling a bagajelor duce la cele mai multe intarzieri, asa ca IcelandAir a venit cu o solutie inedita - in fiecare zbor catre Schipol adauga 2 angajati extra ca sa se descurce pe contr propriu cu valizele si sa nu mai depinda de personalul olandez. Ca să evităm situaţiile neplăcute, specialiştii ne sfătuiesc să optăm pentru zboruri în afara orelor de vârf şi să alegem aeroporturi cu un trafic cât mai redus.