Carrefour preia cele 10 hipermarketuri Cora din România. Care vor fi noile preţuri ale produselor
Încă un mare actor iese de pe scena hipermarketurilor din România. Retailerul belgian avea unele dintre cele mai mici preţuri la raft şi va fi preluat de un gigant din Franţa. Este cea mai mare tranzacţie de pe piaţa alimentară din ultimii 10 ani şi ar putea aduce scumpiri. Din fericire, românii au variante de rezervă, spun economiştii.
De Redactia Observator la 27.04.2023, 20:23Cele zece hypermarketuri Cora plus magazinele de proximitate care ţin de acest retailer vor fi preluate de grupul Carrefour.
Adrian Negrescu, analist economic: Această reţea de hypermarketuri care pleacă nu mai reuşea să facă faţă războiului ofertelor de pe piaţa românească, investiţiilor majore pe care ceilalţi jucători le-au realizat, în dezvoltarea serviciilor, în pricing, în dezvoltarea opţiunilor pentru clienţi.
Schimbarea ar putea veni la pachet cu preţuri mai mari, cred economiştii
Dan Schwartz, analist economic: Ar însemna implicit şi o aducere a preţurilor Cora.sunt mai joase decât preţurile Carrefour, la nivelul preţurilor Carrefour. Ceea ce ar fi o problemă din punct de vedere concurenţial. Clienţii Cora se vor îndrepta probabil spre alte reţele de supermarketuri, cu preţuri relativ scăzute.
Mircea Valentin, fost vicepreşedinte Consiliul Concurenţei: Vor fi analize, cum este cea a Consiliului concurenţei, cu privire la efectele asupra consumatorilor.
Cora a avut afaceri de un miliard şi jumătate de lei în 2021, în scădere cu cinci procente faţă de 2020. Reprezentanţii Carrefour şi cei de la Cora nu au dorit să comenteze informaţiile despre tranzacţia care ar urma să fie semnată săptămâna această. Acordul este unul dintre cele mai mari din ultimul deceniu, iar achiziţia, pe locul cinci ca investiţie. Iar surprizele vor continua să apară, spun experţii în economie.
Adrian Negrescu, analist economic: Jucătorii mari din străinătate dictează. Şi mă aştept ca din 2024 să vedem şi alţi jucători majori care intră în România. Avem doar câteva mici reţele de magazine româneşti alimentare.
Reţelele de comerţ din străinătate controlează acum 70% din piaţă în România.