Antena LIVE
Video

Ce trebuie să facă şoferii care vor să renunţe la contractul cu Euroins şi să-şi primească banii înapoi

Milioane de şoferi, cu ochii pe deciziile din piaţa asigurărilor. După insolvenţa Euroins, preţul RCA va fi plafonat la nivelul celui din martie anul trecut. Este proiectul la care lucrează Autoritatea pentru Supraveghere Financiară şi pe care îl va prezenta, săptămâna viitoare, ministerului de finanţe. Asta înseamnă un preţ mai mic cu până la 20 de procente faţă de cel stabilit în vară. 

De la 18.03.2023, 19:38

Din cele 7,5 milioane de poliţe RCA, aproape 3 milioane sunt încheiate cu Euroins. Asta înseamnă că fiecare şofer care circulă pe străzile din România, în cazul unui accident, are una din trei şanse să se lovească de un asigurat al acestei companii. O confirmă şi proprietarii de service-uri auto. 

Florin Bujgoi, proprietar service auto: Avem în jur de 30 la sută dintre clienţi păgubiţi Euroins. Eu ca service nu ştiu de unde încasez banii. Mai lucrez ce am de lucrat, dar până când nu o să am şi eu răspunsul cine o să-mi plătească reparaţiile o să stau puţin mai relaxat în a-mi lua clienţi, maşini păgubite de posesori de poliţa Euroins. 

Şoferiţă: Am RCA la Euroins de acum câteva zile înainte să se anunţe intrarea în insolvenţă. În condiţiile astea mă gândesc dacă pot să îmi retrag suma şi să pot să anulez poliţa. Deocamdată brokerul nu ştie nimic, a zis să aştept. 

Polițele RCA ale Euroins vor rămâne în vigoare încă 90 de zile de la momentul în care instanța decide deschiderea procedurii de faliment. 

Pe acelaşi subiect

Daniel Apostol, purtător de cuvânt ASF: Un deţinător de poliţă Euroins se poate îndrepta către fondul de garantare al asiguraţilor. FGA va plăti toate drepturile creditorilor de asigurări conform legii adică toate daunele. 

Ce pot face şoferii care vor să renunţe la contractul cu Euroins

Totul, în limita a 500.000 de lei. Dar dacă cineva doreşte să renunţe la contractul cu Euroins şi să-şi primească banii înapoi, o poate face prin completarea unui formular de denunţ pe site-ul Fondului de Garantare. Cu amendamentul că, pentru o poliţă la orice alt asigurător de pe piaţă, va plăti mai mult. 

Radu Soviani, analist economic: Deja preţurile sunt mult mai mari decât în Bulgaria, decât în Polonia, decât în Germania. Asta pentru că supravegherea lasă de dorit. 

Între timp, Autoritatea pentru Supraveghere Financiară lucrează la un plan pentru plafonarea preţurilor. Propunerea va fi prezentată Ministerului de Finanţe. 

Cristian Roşu, vicepreşedinte ASF: Vrem să facem acest nivel de tarif astfel încât atât clienţii, cât şi societăţile de asigurări să poată să-l susţină. 

Adrian Negrescu, analist: Plafonarea tarifelor RCA este o greşeală. Este o eroare pentru că va duce la creşterea puternică a tarifelor imediat după ridicarea plafonului aşa cum s-a intamplat in 2016.

Din informaţiile obţinute de Observator, planul este ca plafonarea să fie făcută la nivelul de referinţă al lunii martie, anul trecut, pentru o perioadă de 6 luni. La acel moment, pentru o maşină cu o capacitate cilindrică între 1.400 şi 1.600 de centimetri cubi, o poliţă RCA costa între 900 şi 1.600 de lei, în funcţie de vârstă. 

Ți-a plăcut acest articol?

faliment euroins polite rca soferi
Întrebarea zilei
Vi s-a întâmplat să fiţi hărţuiţi într-un teambuilding?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive