Cum pot rămâne șoferii fără despăgubiri în caz de accident, chiar dacă au CASCO: "E ca şi cum n-ai fi avut ITP-ul"
Lipsa cauciucurilor de iarnă ne poate lăsa cu o pagubă uriaşă, chiar dacă plătim asigurare CASCO. Asta pentru că, în caz de accident, companiile fie diminuează valoarea despăgubirilor, fie aleg să nu le plătească niciun leu şoferilor care au condus cu anvelope de vară, pe drumuri acoperite cu zăpadă. Iată situaţiile în care despăgubirile devin alunecoase.
De Mădălina Chiţac la 15.11.2024, 21:10- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Ce măsuri dure ar putea lua Guvernul, după ce Bruxelles a avertizat că economia nu arată bine, iar deficitul se adâncește dramatic
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii pe drumurile cu zăpadă, gheaţă sau polei. Asta prevede legea, iar nerespectarea ei se poate lăsa cu sancţiuni. Numai că, pe lângă amendă, şoferii se pot trezi şi cu lipsa despăgubirii, în caz de accident. Chiar dacă au poliţă CASCO.
"Asigurarea CASCO funcţionează în felul următor: tu, ca şofer, trebuie să respecţi prevederile legale. Dacă nu respecţi prevederile legale, asigurătorul poate să nu-ţi plătească suma menţionată ca despăgubire. E ca şi cum n-ai fi avut ITP-ul. N-ai avut cauciucuri de iarnă", a explicat Sergiu Costache, expert în asigurări.
Unele companii de asigurare "topesc" din valoarea daunelor, din cauza anvelopelor
Spre exemplu, un şofer care trebuia să primească 89.000 de lei, cât a costat reparaţia maşinii, a primit doar 67.000, pentru că n-a avut cauciucurile corespunzătoare.
- Poliţa CASCO: Ce riscă şoferii care nu își echipează maşinile cu anvelope de iarnă
- Surpriza celor care merg noaptea la vulcanizare, să-şi schimbe anvelopele de iarnă. Prima ninsoare a băgat spaima...
- Localnicii din Malaga și-au acoperit mașinile cu folie de plastic și le-au legat de stâlpi, de teamă să nu fie...
- Cât costă să-ţi schimbi anvelopele de iarnă. Cozi imense la service-urile auto după primii fulgi de zăpadă
Dacă şoferul are anvelope de iarnă, acesta este acoperit. Adică, în cazul în care îşi avariază maşina, va fi despăgubit de către compania de asigurare. Lipsa cauciucurilor de iarnă poate diminua despăgubirea cu 25 sau chiar 30 de procente. Ba chiar există şi situaţia în care compania de asigurare să nu ofere despăgubire, caz în care şoferul va trebui să-şi repare maşina pe cheltuială proprie.
"Ne încadrăm la capitolul excluderi. Unde nu primim despăgubiri pentru pagubele produse în timpul circulaţiei, pe drumuri acoperite cu zăpadă", a declarat Marius Constantinescu, broker de asigurări.
Dacă vremea e rece, adică temperaturile sunt cu minus, dar asfaltul este curat, asigurătorul este obligat să despăgubească, chiar şi în lipsa cauciucurilor de iarnă. În plus, sunt acceptate şi anvelopele all season.
"Multe persoane preferă all season, dar ele sunt limitate ca şi aderenţa pe care o oferă, în condiţii extreme. O anvelopă de iarnă veritabilă, care este mult mai recomandată în zonele în care este zăpadă pe jos", a spus Răzvan Frățianu, expert auto.
"Nu mai punem anvelopele la data de 1 noiembrie, trebuie să avem anvelope în momentul în care circulăm pe un drum acoperit cu zăpadă", a precizat Marius Constantinescu, broker de asigurări.
În ultimele 10 luni, s-au dat în jur de 80 de sancţiuni pentru anvelope necorespunzătoare. Amenzile pot depăşi 3.000 mii de lei.