Cutremur în industria luxului. De ce s-au prăbuşit vânzările Gucci
Grupul francez de produse de lux Kering care deţine brandurile Gucci, Yves Saint Laurent și Balenciaga a anunţat o scădere a vânzărilor cu 10% în primul trimestru din 2024. Cele mai mari probleme sunt la cel mai mare brand al său, Gucci, unde vânzările au un declin de 20%. Vestea a creat un şoc în industria luxului. Acțiunile Kering s-au prăbuşit cu până la 15%.
De Redactia Observator la 20.03.2024, 16:12Acțiunile grupului francez Kering s-au prăbuşit miercuri cu până la 15%, la deschiderea bursei de la Paris, ștergând peste 7 miliarde de euro din valoarea de piață, relatează Bloomberg. Vânzările celui mai mare brand al său Gucci au scăzut cu aproximativ 20% în primul trimestru din 2024 în urma un declin mai abrupt pe piaţa din Asia.
Controlat de familia miliardarului François-Henri Pinault, grupul Kering s-a chinuit să țină pasul cu rivalii mult mai puternici de la grupurile LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) și Hermes. Kering a încercat fără successă revitalizeze marca italiană Gucci, care reprezintă aproximativ două treimi din profitul său. Eşecul măreşte decalajul dintre Kering şi celelalte două rivale din Franţa.
Vânzările din sectorul produselor de lux s-au răcit în ultimul an, în special în China, dar LVMH al lui Bernard Arnault are un portofoliu mai larg de branduri iar Hermes, condusă de Axel Dumas, se bucură de liste lungi de așteptare pentru gențile sale, cu preţuri exorbitante.
Aceste companii sunt astfel mai rezistente. "Gucci se confruntă de câteva trimestre cu probleme specifice companiei, dar această informaţie va ridica și mai multe îngrijorări cu privire la starea cheltuielilor consumatorilor și a economiei din China", au scris analiștii de la Vital Knowledge într-o notă către clienți.
- Cine sunt cei doi români care şi-au făcut averea din haine furate de la Gucci. Le vindeau pe internet, până...
- Gucci, D&G şi Balenciaga, prădate în Italia de doi soți români. Cuplul a vândut produsele de lux pe internet
- Prima companie europeană care depăşeşte o valoare de piaţă de 500 de miliarde de dolari
- Cea mai valoroasă companie europeană. Gigantul industriei de lux LVMH a ajuns la o valoare de piață de 400 de...
Gucci a încercat să atragă mai mulți cumpărători bogați pentru curelele sale scumpe cu dublu G și papucii Princetown. Anul trecut a adus un nou designer, Sabato De Sarno care şi-a prezentat prima colecție în septembrie la Milano, mizând pe trendul de "lux discret". A adus o estetică mai elegantă și mai minimalistă în comparație cu aspectul extravagant al predecesorului său, Alessandro Michele.
"Vom vedea dacă chinezilor le place luxul discret al lui Sabato De Sarno", a spus analistul Luca Solca de la Bernstein.
Thomas Chauvet, analist la Citigroup, a evaluat că brandul Gucci, aflat în mijlocul unei transformări majore de design și management, suferă de pe urma unor rezultate slabe ale produselor din colecţii mai vechi şi de o livrare limitată a noilor produse. De exemplu, noua colecţie a fost livrată doar la o treime din rețeaua de magazine, până la mijlocul lunii februarie.
Produsele din cea mai recentă colecție Ancora au fost primite bine, potrivit Kering. Disponibilitatea lor va crește în lunile următoare, a spus compania.