Prima companie europeană care depăşeşte o valoare de piaţă de 500 de miliarde de dolari
Valoarea de piață a LVMH a depășit 500 de miliarde de dolari. Este prima companie europeană care a atins acest prag. Creşterea vânzărilor la produsele de lux este datorată redeschiderii economiei chineze și a unui euro mai puternic. Preţul unei acţiuni a ajuns azi la 903 euro iar unii analişti cred că la anul ar putea atinge 1000 de dolari, potrivit Bloomberg.
LVMH a devenit prima companie europeană prima companie europeană cu o capitalizare de piaţă de peste 500 de miliarde de dolari. Boom-ul vânzărilor din China şi un euro mai puternic au ajutat la acest succes care cimentează statutul lui Bernard Arnault de cea mai bogată persoană din lume. Arnault, în vârstă de 74 de ani, este președintele și directorul executiv al LVMH. El și familia sa dețin 48% din capitalul social al LVMH și au depus eforturi pentru a menține compania sub controlul familiei timp de decenii în viitor.
Reuşita vine la mai puțin de două săptămâni după ce LVMH a ajuns pe lista celor mai mari 10 companii din lume, propulsată de o creștere a vânzărilor în primul trimestru. Ulterior, rivalul Hermes International a publicat şi el rezultate puternice.
Este întărită astfel convingerea că redeschiderea economiei din China după blocajul din pandemie alimentează creșterea în întreaga industrie. Valoarea tot mai mare a companiei a mărit averea celui mai bogat om din lume, Bernard Arnault, care a transformat LVMH într-o putere globală printr-o serie de achiziții. Averea sa se ridică la aproape 212 de miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.
Acţiunile LVMH vor ajunge "la 1.000 de euro la anul"
- Elon Musk este din nou cel mai bogat om de pe planetă. A "furat" primul loc de la CEO-ul grupului LVMH, Bernard Arnault
- Câştiguri record pentru brandurile de lux în 2022. Eticheta Louis Vuitton, mai căutată ca niciodată: Vânzări...
- Cea mai valoroasă companie europeană. Gigantul industriei de lux LVMH a ajuns la o valoare de piață de 400 de...
Acțiunile LVMH Louis Vuitton Moet Hennessy, așa cum este cunoscută oficial compania cu sediul la Paris, au urcat luni cu 0,3%, ajungând la 903,70 euro pe acţiune. Valoarea de piaţă a companiei a ajuns astfel la 454 miliarde euro, adică 500 miliarde de dolari.
Cererea de produse LVMH – cum ar fi genți Louis Vuitton, șampanie Moet & Chandon și rochii Christian Dior – rămâne mare chiar dacă inflația și creșterea dobânzilor ameninţă că aruncă economia globală în recesiune. Spre deosebire de alte sectoare, clientela de lux este compusă din persoane înstărite, de categorii mai avute, care sunt mai puţin sensibile la inflaţie, la riscul de recesiune şi la temerile legate de încetinirea pieţei muncii.
LVMH a avertizat luna aceasta că înregistrează o încetinire a creșterii în SUA. A fost afectată în special cererea de coniac și articole din piele. Unii investitori se îngrijorează că preţul acţiunilor va fi afectat în mod inevitabil dacă încetinirea economică s-ar agrava. Deocamdată, în mod paradoxal, îngrijorarea cu privire la recesiune ridică valoarea în dolari a LVMH. Euro a sărit în această lună la cel mai ridicat nivel din mai bine de un an, pe măsură ce dolarul a scăzut, alimentat de temerile că economia americană se va înrăutăţi iar asta va determina Rezerva Federală să reducă rata dobânzilor în acest an.
Ațiunile LVMH vor atinge 1.000 de euro la anul, cred unii analişti. "Acţiunile LVMH sunt prea ieftine având în vedere atractivitatea sectorului bunurilor de lux, portofoliul său puternic de branduri și produsele de calitate superioară", a scris Ashley Wallace de la Bank of America într-un raport din 13 aprilie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰