Turiștii care ratează vacanța din cauza unui zbor anulat sau întârziat pot cere despăgubiri
O singură grevă de pe aeroport poate da peste cap planurile de vacanţă a zeci de mii de oameni. Se întâmplă tot mai des în ultima perioadă, de când piloţii unor companii low cost din Europa protestează constant pentru condiţii de lucru mai bune şi salarii mai mari.
De Redactia Observator la 17.02.2019, 22:25O singură grevă de pe aeroport poate da peste cap planurile de vacanţă a zeci de mii de oameni. Se întâmplă tot mai des în ultima perioadă, de când piloţii unor companii low cost din Europa protestează constant pentru condiţii de lucru mai bune şi salarii mai mari. Vestea bună este că puteţi cere despăgubiri de până la 600 de euro pentru un zbor întârziat sau anulat. Există, totuşi, câteva condiţii.
Ultima grevă generală a unor piloţi a avut loc în Belgia şi a paralizat complet traficul aerian. Cursele mai multor companii au fost anulate şi mii de pasageri - afectaţi.
Dacă rataţi astfel vacanţa, vă puteţi recupera banii.
ADRIAN CUCULIS, avocat: În momentul în care se anulează un zbor din vina tour operatorului, putem să discutăm despre despăgubiri care se ridică până la 600 de euro, conform regulamentului european şi aceste despăgubiri trebuie plătite în mod obligatoriu de către companiile aeriene care anulează anumite curse.
Mai exact, dacă zborul este întârziat, suprarezervat, anulat sau ajungeţi la destinaţie cu o întârziere de minimum trei ore, puteţi cere între 250 şi 600 de euro, în funcţie de durata călătoriei. În plus, după două ore de întârziere, compania de zbor este obligată să ofere asistenţă, gustări şi băuturi. Iar dacă decolarea va avea loc a doua zi, puteţi chiar să primiţi cazare gratuită.
Companiile de zbor nu fac însă întotdeauna tot posibilul pentru a oferi despăgubiri, aşa că au apărut firme care se ocupă exact de astfel de situaţii.
CEES WERF, fondatorul unei companii olandeze de daune: Documentele de care avem nevoie sunt: o copie a paşaportului sau a buletinului, dacă sunt mai mulţi pasageri pe aceeaşi rezervare este nevoie de toate detaliile celor din grup, de biletele de îmbarcare, o copie a numărului de rezervare.
Doar în acest sezon pe aeroporturile din România s-au înregistrat peste 200 de incidente, majoritatea din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Dacă întârzierea sau anularea zborului a fost cauzată de un incident de forţă majoră trebuie să ştiţi că nu veţi fi despăgubiţi de compania de zbor.
Iar dacă nu mai ajungeţi la destinaţie, vă puteţi recupera banii plătiţi pentru cazare doar în instanţă. Sau puteţi încheia o asigurare de călătorie, prin care să fiţi despăgubiţi în caz că vacanţa se anulează.