DOCUMENT. Metrorex va pierde finanţarea din PNRR pentru construcţia magistralei M4
Metrorex va pierde finanţarea din PNRR pentru construcţia magistralei M4. O arată un raport realizat de Corpul de Control al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
De Redactia Observator la 05.09.2022, 11:02Finanţarea va fi pierdută pentru că Metrorex nu va putea respecta calendarul impus prin PNRR. Magistrala M4 ar fi urmat să facă legătura între Gara de Nord şi Filaret. "In ceea ce priveste constructia Magistralei M4: Bucuresti- Sectiunea 1: Gara de Nord- Filaret, investitie inclusa pentru finantare în PNRR, echipa de control a constatat ca va fi practic imposibil ca METROREX SA sa respecte calendarul orientativ pentru atingerea jaloanelor/tintelor programului de finantare, in sensul in care, nu va fi posibil ca in trimestrul 4 din anul 2022, sa aiba loc semnarea contractelor pentru 50% din lucrari, prin derularea unor licitatii deschise si concurentiale si prin obtinerea autorizatiilor relevante.
De asemenea, echipa de control a constatat faptul ca, desi METROREX SA a beneficiat de finantarea necesara pentru a avea un proiect matur ce poate fi finantat pentru implementare, in prezent, este necesara actualizarea Studiului de Fezabilitate in vederea punerii in aplicare a finantarii din PNRR pentru constructia Magistralei M4: Bucuresti- Sectiunea 1: Gara de Nord- Filaret, cu alocarea de fonduri suplimentare din bugetul Metrorex SA", se arată în documentul obţinut de Observator.
Metrorex va depăşi bugetul cu peste 644 milioane lei ca să plătească energia electrică
Mai sunt şi alte probleme la Metrorex. Compania va depăşi cu peste 600 de milioane de lei bugetul alocat. Totul pentru a putea achita factura la energie electrică.
- 100 de lei pe an pentru a-ți parca bicicleta în siguranță: "Nu îi văd utilitatea, deocamdată. Nu există...
- Metrorex: Timpii de aşteptare la metrou au fost reduşi. Cum se circulă pe cele cinci magistrale
- "Unde te crezi aici, mă?". Bătaie cu pumni şi picioare la metrou. Un paznic a fost pus la pământ de un călător...
"In ceea ce priveste energia electrica necesara asigurarii in bune conditii a transportului public de persoane de catre METROREX SA, echipa de control a constatat faptul ca societatea nu a avut capacitatea de a incheia un contract prin care sa se asigure energia electrica in conditii de eficienta, eficacitate si economicitate, motiv pentru care, in prezent, asigurarea acestei utilitati se realizeaza prin procedura furnizorului de ultima instanta. Având in vedere ca pretul de ultima instanta din ultimele luni a fost 15.000 lei MWh, inseamna ca, daca ne raportam la datele estimate de METROREX SA in ultimele proceduri de achizitie publica, se poate observa ca societatea va plati pentru cele 3 luni, cu aproximativ 644.723.990 lei mai mult decat suma alocata in buget cu aceasta destinatie, respectiv 82.776.010,43 lei.
Din verificarile efectuate, echipa de control a constatat faptul ca acesta situatie este rezultatul deficientelor si decizilor eronate ale personalului implicat in procesul de achizitionare a energiei electrice, dar si al carentelor si al lipsei de comunicare, cooperare si colaborare intre structurile implicate in acest proces, totul in contextul unui management executiv care nu s-a implicat in luarea masurilor necesare pentru corectare acestei situatii", se mai arată în comunicat.