Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video 100 de lei pe an pentru a-ți parca bicicleta în siguranță: "Nu îi văd utilitatea, deocamdată. Nu există încă o cultură, educaţie"

Veşti bune pentru bicicliştii din Bucureşti. Au fost montate primele parcări speciale pentru aceste vehicule. Spaţiile închise se află lângă staţiile de metrou, sunt supravegheate video, iar accesul se face doar pe bază de cartelă. Momentan vorbim despre un proiect pilot, iar costul unui abonament lunar este de 100 de lei.

de Cristina Filip

la 03.09.2022 , 19:55

În sectorul 6 sunt patru astfel de parcări. Toate, amplasate la câteva sute de metri de staţiile de metrou. 

Cristina Filip, reporter Observator: Accesul în parcare se va face cu ajutorul unui card magnetic pe care îl vor primi toţi cei care vor cumpăra un abonament anual de 100 de lei aici vor putea fi depozitate 25 de biciclete pe 2 niveluri iar cei care vor încerca să fure sau să depoziteze altceva in afara de biciclete trebuie să ştie că zona este monitorizată 24 din 24 de Poliţia locală.

Proiect pilot pentru bicicliști

Vezi și

Oamenii care locuiesc în apropiere nu par foarte încântaţi de construcţiile care au apărut pe locurile lor de parcare.

Pe acelaşi subiect

Bucureșteni: Nu o să parcheze nimeni aici, nu sunt biciclete în zonă, au luat locurile de parcare la maşini şi au făcut chestia asta care costă o grămadă de bani.

-  De vreo 6 luni se chinuie să facă asta aici şi nu îi văd utilitatea, deocamdată. Nu există încă o cultură, educaţie, prin care cineva să lase bicicleta aici, sa şi-o ia şi să plece.  

Cei care merg cu bicicleta, în schimb, sunt mulţumiţi că au unde să le lase în siguranţă.

Bicicliști: O iau cu mine, o urc pe scări şi o las în casa scării. Nu numai că nu e în siguranţă dar încurcă şi ceilalţi locatari.

- E o idee bună, se mai decongestionează traficul, să meargă cu bicicleta.

- Este o idee bună atâta timp cât se asigură siguranţa bicicletei dacă vă uitaţi pe Facebook sunt o grămadă de anunţuri cu biciclete furate.

Proiectul este unul pilot iar în cazul în care va avea succes, vor mai fi construite şi alte clădiri speciale pentru biciclete.

Paul Moldovan, administrator public sector 6: Încercăm să încurajăm un comportament de mobilitate bazat pe biciclete şi transportul public. Iei bicicleta, o laşi la metrou, foloseşti transportul public, te întorci iei bicicleta, vii acasă, ai unde să o laşi.

Marian Ivan, specialist mobilitate urbană: Este evident că această infrastructură pentru biciclete, respectiv parcările rezidenţiale, trebuie completată cu trasee care să unească toate zonele din oraş.

Primăria urmează în perioada următoare să stabilească regulamentul după care vor fi eliberate abonamentele. 

Cristina Filip Like

Cred că profesia asta m-a ales pe mine înainte să o aleg eu pe ea. Nu întâmplător.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Evenimente » 100 de lei pe an pentru a-ți parca bicicleta în siguranță: "Nu îi văd utilitatea, deocamdată. Nu există încă o cultură, educaţie"