Pe un câmp de porumb din Galaţi, belgienii fac o fabrică de peste 1 miliard de euro. Va crea 8.000 de joburi într-un judeţ cu 10.000 de şomeri
Investiţie majoră în România. O companie belgiană va construi la Galaţi o fabrică de baterii pentru maşini electrice. Proiectul, care costă circa 1.4 miliarde de euro, va crea peste 8.000 de locuri noi de muncă.
De Adrian Obreja la 28.06.2023, 21:15Uzina va fi ridicată pe o suprafaţă de 60 de hectare în Zona Liberă din Galaţi.
Adrian Obreja, reporter Observator: Acum pe această suprafaţă se cultivă porumb, iar în trei ani va fi aici o fabrică de construcţie a bateriilor pentru maşini electrice care va genera 8.000 de locuri de muncă.
O oportunitate uriaşă pentru cei fără un loc de muncă din judeţ, unde rata şomajului a ajuns la 5.95%, peste media ţării de 5.6%.
Alexandru Năstase, consilier juridic la AJOFM Galaţi: Având în vedere numărul de angajaţi de aproximativ 8.000 şi luând în considerare numărul de şomeri de aproximativ 10.000 considerăm că ar scădea rata şomajului în Galaţi semnificativ.
- Investiţie de 1,4 miliarde de euro într-un oraş din România. O nouă fabrică va genera 8.000 de locuri de muncă
- Comuna din România în care se investesc 800 de milioane de euro şi care ar putea face lumină în 300.000 de...
- Un bloc de 4 etaje din Capitală şi-a pus panouri solare cu 7.000 de euro. Care a fost efectul după numai 4 luni
Fabrica din Galați își va deschide porțile în 2026
Fabrica va fi deschisă în 2026 şi va avea o capacitate de producţie anuală de 22 de GWh, adică aproximativ 300 de mii de baterii.
Petrica Paţilea, purtător de cuvânt la Primăria Galaţi: În 2024 se prefigurează a fi obţinute avizele necesare, în 2024-2025 urmează să fie achiziţionate liniile de producţie şi să fie amenajat spaţiul necesar pentru fabrică.
Romeo Marin, director de exploatare la Zona Liberă Galaţi: În ultimii ani s-au făcut foarte multe investiţii pe partea de utilităţi în Zona Liberă, şi cu sprijinul Primăriei, şi am reuşit să aducem în sfârşit gazul, curentul de mare putere şi apa. Fără utilităţi nu se poate face mai nimic.
Bateriile litiu-ion fabricate la Galaţi vor ajunge atât la uzinele Dacia/Renault și Ford, care au linii de producție la noi în ţară, dar şi la export. Investitorii vor ca până în 2030 să ridice şi o unitate de reciclare a bateriilor cu o capacitate de 50.000 de tone pe an. Costurile ar fi de circa 200 de milioane de euro.
La nivel mondial există peste patru milioane de maşini electrice, iar numărul este în creştere. Dintre acestea, circa 25.000 circulă pe străzile din România.