Românii preferă shoppingul online. Avem cea mai mare creştere a cumpărăturilor de pe internet din UE
De voie de nevoie, românii au devenit fani ai shoppingului online! Într-un singur an s-a dublat numărul celor care şi-au făcut cumpărăturile pe internet. De altfel, România a înregistrat cea mai mare creştere a cumpărăturilor online din toată Uniunea Europeană. Aşa că şi afacerile companiilor de e-commerce au mers doar pe profit.
De Redactia Observator la 18.02.2021, 20:00- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
Cumpărăm tot mai mult şi mai des online. Dacă în 2019 doar 23% dintre români comandau produse şi servicii de pe internet, un an mai târziu procentul s-a dublat. Iar vedetele cumpărăturilor online în anul pandemiei au fost:
"O groază de lucruri, jucării, mâncare, tot ce nu puteam lua în activitatea de zi cu zi. În perioada aceasta în care am fost forțați să facem achiziții mai mult online am făcut și achiziții foarte mici de până în 100 lei.
"Încălţăminte, îmbrăcăminte, detergenţi"
"Mâncare în general, am stat în izolare"
Unde-i cerere, e rost şi de profit
Anul trecut, cei mai mulţi dintre proprietarii magazinelor online şi-au dublat veniturile. Într-un magazin, spre exemplu, s-au vândut produse de vreo 500 mii de euro.
Alex Horaţiu Didea, managing partner swhowroom: La noi a fost o explozie a vânzărilor online de scaune ergonomice – vânzările s-au dublat și de brațe de monitor și birou. Valoarea medie a unei comenzi este în jur de o mie de euro
La fel de bine le-a mers, spre exemplu, şi celor care vând produse alimentare.
Iunia Mateiţă, proprietar magazin online: De exemplu valorile săptămânale sunt undeva între 6.000 și 10.000 de lei/săptămână. Cel mai mare vârf de vânzări a fost în perioada Paştelui pentru că a fost perioada cu lockdown. Au fost vânzări de peste 100 de mii de ron numai în aprilie
Arthur Rădulescu, CEO platforma e-commerce: Dacă până în 2020 ne deplasam cu bicicleta, în 2020 am bătut motorul cu reacţie. Și aici vorbim despre o schimbare ireversibilă. Anul trecut dinamica pozitivă a fost alimentată de limitarea circulaţiei și închiderea multor business-uri offline
Cerere în creştere a fost, spun experţii, şi pe partea de home and deco, produse de îngrijire personală sau de curătenie. Însă chiar şi cu aceste creşter spectaculoase din ultima perioadă, România tot la coada clasamentului se află când vine vorba de cumpărături pe internet. Campionii achiziţiilor online rămân olandezii, danezii şi nemţii.