Stațiunea Mamaia nu există la Târgul de Turism al României, deși primăria Constanţa a încasat taxa de promovare de la hotelieri
Puşi să plătească taxă de promovare pentru staţiunea Mamaia, hotelierii s-au trezit că nu sunt promovaţi la târgul de Turism al României. Perla Litoralului nu are stand de prezentare pentru că primăria Constanţa a depus prea târziu documentele pentru închirierea spaţiului. Pentru al doilea an la rând. În schimb, bulgarii, turcii şi grecii au spaţii impunătoare care atrag toate privirile vizitatorilor.
De Cristi Popovici la 18.02.2024, 12:57Cristi Popovici, reporter Observator: Romexpo, Târgul de Turism al României. Căutăm cea mai frumoasă vacanţă la cel mai bun preţ!
Pe ritmuri lipoveneşti, ne oprim prima dată la standul judeţului Tulcea. Aici ochim prima ofertă, un weekend prelungit în Delta Dunării la un hotel de trei stele.
Taxă de promovare fără promovare
Veronica Pînzaru, reprezentant hotel Tulcea: Trei nopţi de cazare cu cină festivă, în perioada Paştelui şi cu excursie în Delta Dunării, în valoare de 1.045 de lei de persoană!
- Revoltă în Mamaia. Taxa pe care locuitorii trebuie să o plătească, deși stațiunea e plină de mizerie
- Staţiunea care îşi caută logo şi slogan printr-un concurs. Câştigătorul va primi 5.000 de euro
- Blocul din România construit lipit de o pasarelă. Turiştii văd tot în apartamente şi trec la 1 metru de balcon
La început de august, Bucovina ne invită la festivalul trufelor. Pentru câteva zile de plajă, staţiunea Mamaia pare ideală. Căutăm standul cu oferte de pe litoral.
Cristi Popovici, reporter Observator: Constanța cu Cazinoul, centrul vechi şi Delfinariul, Mamaia cu plaje întinse și cluburi, Mangalia cu Herghelia și stațiunile din sud. Cu asta ar fi trebuit să se laude litoralul românesc la Târgul de Turism. Nu existî însă niciun stand, de parcă litoralul nu ar exista.
Este al doilea an la rând când cea mai mare staţiune din România lipseşte de la Târgul de Turism. În 2023, din cauze birocratice, banii pentru amenajarea standului nu au fost alocaţi la timp de Primăria Constanţa. Deşi au promis atunci că situaţia nu se va mai repeta, autorităţile de la malul mării au fost prinse din nou nepregătite.
George Măndilă, preşedinte OMD Mamaia-Constanţa: Birocraţia ne-a învins de data aceasta. Toată procedura, felul în care se efectua licitaţia ducea la concluzia că viitoare firmă câştigătoare ar fi putut intra în stand undeva după târg.
În lipsă de alte soluţii, un hotelier din Mamaia a venit singur la târg. Nu cu mâna goală, ci cu un borcan cu nisip.
Loredana Butnaru, hotelier Mamaia: Plaja arată foarte bine şi nisipul este foarte fin.
Din acest an, toţi locuitorii din Mamaia plătesc o taxă de promovare, alături de hotelieri şi patronii de restaurante, cluburi şi magazine. Banii, par însă blocaţi în visteria primăriei.
60 de mii de euro ar fi costat totul, spun cei din Primăria Constanţa, care se bucură că au făcut economie la buget. Bulgarii, turcii şi grecii nu s-au uitat la bani şi au amenajat spaţii generoase la târg pentru a-i convinge pe vizitatori să aleagă destinaţiile lor.
Angelica Chirica, reprezentant hotel Bulgaria: Hotelierii bulgari au înţeles ce vor românii de la o vacanţă. Vor mâncare. Putem pleca de la 106 euro, pentru o cameră cu doi adulţi, le oferim regim all inclusive.
Dezamăgiţi că Mamaia nu se numără printre priorităţile autorităţilor din Constanţa, ne continuăm turul la Târgul de Turism.
Alexandru Dociu, angajat primăria Afumaţi: Avem cel mai frumos conac după raza comuni Ilfov, conacul stolnicului Cantacuzino!
Şi am ajuns repede la Afumaţi, căutăm conacul Cantacuzino, unul din obiectivele comunei.
În cele din urmă, dăm de patron, un prosper fermier din localitate, care ne prezintă locul.
Patron: Fosta curte, e fosta curte a lui Radu de la Afumaţi.
Bucuroşi că am descoperit un loc nou, perfect pentru o vizită de o zi, ne luăm rămas bun de la gazda noastră. Semn că promovarea de la târg a fost una de succes.