Dramă de proporţii la o şcoală, după ce elevii de clasa a cincea au fost amestecaţi. "Toţi au plâns"
Revoltă la clasa a cincea! După ce numărul elevilor de la clasă a depăşit în cele mai multe oraşe limita legală, toţi copiii au fost amestecaţi şi repartizaţi aleatoriu în grupe noi. Aşa că mii elevi din România au început şcoala cu colegi noi. Unii dintre părinţi refuză acum să îşi mai trimită copiii la ore.
De Redactia Observator la 10.09.2024, 19:44Cinci clase de a patra de la școală 139 s-au schimbat în 6 clase de a cincea. Tragerea la sorţi a avut loc vineri după-amiază. Măsura a stârnit indignarea părinţilor.
Toţi copiii au acum colegi noi şi nu vor să mai meargă la şcoală
"Fetiță mea chiar a plâns, toți au plâns. S-a despărțit de colegii ei, cu care a stat cinci ani de zile. Diferența de la 4 profesori la 14 este foarte mare și copiii erau gata afectați de situație, era important pentru ei sprijinul acela colectiv", spune o mamă.
Explicaţia şcolii este una simplă - directorul a respectat legea. Ministerul Educaţiei impune că numărul de copii la clasele de gimnaziu să nu depășească 26 de copii. Iar dacă aceste colective sunt prea mari, atunci procedura de repartizare trebuie să fie aleatorie.
"Directorul unității și-a dat demisia. Situația pe care o expuneţi dumneavoastră este o situație pe care doamna director a preluat-o de foarte scurt timp și a gestionat-o conform legislației în vigoare, în timpul pe care l-a avut la dispoziție, respectiv o săptămână", spune Elena Ştefan, purtător de cuvânt.
"Demersurile noastre au început în luna iunie cu petiții către toate instituțiile statului, mai ales că erau clase care puteau să rămână ca atare cu 23 de elevi", explică un părinte.
La Şcoala Herăstrău, s-a găsit o soluție care a mulțumit pe toată lumea. S-a creat o nouă clasă specială.
"Am realizat-o clasa cu studiul limbii engleze intensiv, pe baza testului au fost selectați 26 de copii, la celelalte clase rămânând un număr mai mic de copii. Totul s-a întâmplat natural. A fost concurență, chiar s-au înscris și elevi de la alte unități școlare", spune Sideraş Mărioara.
Alt oraş, aceeaşi problemă
La Colegiul Carmen Sylva din Timișoara, copiii au fost ordonaţi alfabetic.
"Aş fi preferat să am vechea clasă doar că am prieteni din vechea clasă şi asta mă bucură foarte mult", spune un elev.
Adaptarea la un nou colectiv depinde cel mai mult de figurile de ataşament ale copilului, spun specialiştii.
"Dacă copilul a crescut într-un mediu izolat cu siguranţă că şocul este foarte mare. În cazul copiilor preşcolari în România, tendinţa este cumva de a securiza, de a crea medii stabile. Sunt şi părinţi elicopter, ştim fiecare dintre noi, care încearcă să-şi protejeze cât mai mult copiii, să-i ţină departe de străini şi acest lucru poate crea anxietate", explică Gabriela Minescu, psiholog.
Conform legii, copiii care intră anul viitor în clasa a cincea ar trebui să fie ultimii care trec prin această schimbare.