ANIMAŢIE. Au murit când mai aveau doar 13 minute până acasă. Şase copii au rămas orfani de ambii părinţi, după ce au fost conduşi spre moarte de un şofer nepriceput
Carnagiu pe calea ferată! 3 oameni au murit iar 6 copii au rămas singuri pe lume după ce o maşină a fost zdrobită de tren în Buzău. Şoferul care a ignorat avertizările acustice şi luminoase a fost singurul supravieţuitor. La locul tragediei nu există bariere. Aproape 90 la sută dintre trecerile peste calea ferată din România, nu au asemenea dispozitive de protecţie.
De Redactia Observator la 12.09.2023, 19:5313 minute mai aveau până acasă victimele. Poliţiştii le-au găsit telefoanele la locul tragediei, cu aplicaţiile de navigaţie încă pornite. Ar fi ajuns cu bine dacă şoferul maşinii, în vârstă de 51 de ani, nu ignora avertismentele video şi audio care anunţau că se apropie un tren.
"Era cam prea pe lângă şoferie"
Bărbatul a accelerat ca să treacă înaintea marfarului, dar nu a avut timp. Locomotiva a lovit maşina şi a târât-o 200 de metri pe calea ferată până a reuşit mecanicul să oprească vagoanele de zeci de tone.
Mecanic tren: Nu a oprit la semnalul de trecere la calea ferată!
- Şi aţi avut viteză?
- Am avut viteză, normal!
Pompierii de la descarcerare abia au izbutit să scoată victimele din maşina făcută praf.
Mădălin Filip - ISU Buzău: Misiunea a fost dificilă din cauza poziţionării victimelor şi din cauza tampoanelor locomotivei care erau înfipte în automobil.
Cei trei pasageri din maşină au pierit pe loc. Pe doi dintre ei, Nicoleta şi Daniel Nechita, îi aşteptau acasă şase copii. Cinci nu au împlinit încă 18 ani, iar mezina abia a făcut 10. Vărul lor îi ducea la serviciu. Familia victimelor şi vecinii dau vina pe supravieţuitor.
Mama Nicoletei: Într-o secundă ni i-a luat! Să înfunde puşcăria şi să plătească, să le dea la copiii ăştia că merită! Au rămas ai nimănui!
Localnic: Lui Luci eu îi dădeam maşina, era cam prea pe lângă şoferie. După părerea mea, el a uitat să scoată din viteză, a luat piciorul de pe ambreaj, maşina a plecat şi a venit în faţa locomotivei, altfel nu se explică.
Accidentul s-a petrecut la o trecere peste calea ferată de pe un drum naţional, care ar fi trebuit să aibă barieră. Există o lege care obliga compania CFR Infrastrucură să monteze, până în anul 2020, bariere pe toate drumurile naţionale unde se produc frecvent accidente.
Un studiu făcut public de compania de drumuri arată costurile economice enorme ale unui accident de circulaţie: peste un milion de euro pentru o viaţă pierdută, aproape 150 de mii de euro pentru un rănit grav şi peste 10 mii pentru unul uşor. De la începutul anului, 14 oameni au murit în accidente la trecerile peste calea ferată şi 25 au fost răniţi.