Au stat 5 ore în aeroport şi 2 ore în avion, pentru ca apoi să fie daţi jos. Coşmar pentru pasagerii unei curse Wizz Air
Cu trenul nu e o soluţie. Dar nici cu avionul. Cinci zile. Atât au avut de aşteptat mai mulţi pasageri pentru a zbura în sfârşit către destinaţia de vacanţă. Mii de oameni care ajung în aeroporturile din Otopeni, Cluj sau Iaşi sunt disperaţi după ce valul de anulări şi întârzieri ale zborurilor a atins noi recorduri. Ministrul Economiei ne sfătuieşte să facem plângeri la Centrul European al Consumatorilor.
De Redactia Observator la 26.07.2023, 19:45După aproape 12 ore de stat în aeroportul din Napoli, nervii celor 200 de pasageri care trebuiau să ajungă la Cluj Napoca au cedat. "Ne trimit înapoi acum pe toţi să mergem şi să ne recuperăm valizele. Mi-au pierdut şi valiza. Nu pot să cred!", se plânge un pasager.
Cauza întârzierii o găsim pe aeroportul din Cluj, unde avionul care trebuia să decoleze spre Napoli nu a mai plecat. "Acum ne mai ţineţi încă o oră ca să ne daţi jos! Stăm de două ore în avion şi de 5 ore în aeroport", spune un român.
Coşmar pentru pasagerii români
"Numai în cursul nopţii, aici pe aeroportul din Cluj, 6 zboruri au fost mult întârziate, iar 2 anulate. De asemenea, alţi pasageri au fost îmbarcaţi pe aeronave către alte oraşe din ţările de destinaţie, unele destul de departe de locurile în care ar fi trebuit să ajungă", a transmis Alex Prunean, reporter Observator.
- Vacanţele românilor, rămase în aer: cursele spre destinaţiile de concediu sunt o loterie. WizzAir vine cu...
- Despăgubiri Wizz Air. Ce drepturi au pasagerii afectaţi de amânarea sau anularea curselor. Reacţia companiei...
- Curse amânate şi anulate pe bandă rulantă. Coşmarul românilor care trebuiau să călătorească cu WizzAir...
Pasager: Este strigător la cer!
Reporter: De cât timp aşteptaţi aici?
Pasager: De ieri, de la orele 12:00. Ne-au dus la cazare la un hotel.
Zbor anulat a fost şi pe aeroportul din Iaşi. Pasagerii care voiau să ajungă la Istanbul şi-au căutat cazare pe banii lor. "Ar fi nevoie de 70 de camere disponibile. Fiecare se va caza pe cont propriu şi ulterior vor aplica pentru despăgubiri", spune un pasager. "Am venit încoace cu întârziere de patru ore. Am decolat în Londra, aveam zborul la 7 şi am decolat la nouă şi un sfert", explică o pasageră.
Haos este şi pe aeroportul Otopeni
Haos este şi pe aeroportul Otopeni. Unii pasageri au fost nevoiţi să aştepte chiar şi cinci zile pentru a decola spre destinaţie. "În ultima săptămână, pe aeroportul Henri Coandă din Bucureşti au fost întârziate aproape 800 de zboruri cu mai bine de 30 de minute şi 400 de zboruri întârziate cu mai bine de o oră. Tot în ultima săptămână, peste 30 de zboruri au fost anulate", a transmis Alin Stan, reporter Observator.
"Nu ne-a anunţat nimeni, am venit ne-a făcut cerere aici şi ne-a zis să aşteptăm la poartă să vedem dacă avem norocul să plecăm", spune un pasager.
Experţii în aviaţie cred că, pe lângă problemele tehnice, întârzierile au şi alte cauze.
"Planificarea acestui sezon a fost facută fără să se ţină seama de capacitatea companiei respective.
Pe de o parte personalul navigant care trebuie să respecte orele de muncă şi orele de odihnă şi nu există aceste posibilităţi atunci când capacitatea nu a fost analizată corect", a declarat Sorin Stoicescu, expert în aviaţie.
Ce spune ministrul Economiei
Ministrul Economiei spune că pasagerii se pot adresa Centrului European al Consumatorului.
"Încercăm acum să luăm date şi să aducem cu noi pe aceeaşi poziţie şi alte state membre, astfel cât să facem o plângere la Comisie contra Wizzair. Există un site ECCC România.eu. Acolo sunt toate drepturile, se pot face plângeri şi pot fi cerute şi despăgubiri", a declarat Radu Oprea, ministrul Economiei.
Compania nu a comentat situaţia ultimelor zboruri cu probleme.