Video Curse amânate şi anulate pe bandă rulantă. Coşmarul românilor care trebuiau să călătorească cu WizzAir continuă: "Îi mint pe oameni. Nu merge aşa"
Mii de călători încep sau încheie vacanţa cu stângul. Aeroporturile au devenit un calvar şi zborurile - o ruletă. Pe Otopeni, aproape 30 de curse au fost anulate în ultima săptămână la o singură companie aeriană. Şi mai bine de 350 de zboruri au fost amânate. Orele de întârziere bat şi ele record după record. Oamenii spun că aşteaptă zeci ore fără să ştie cu siguranţă când şi dacă vor pleca spre destinaţie.
Haosul pe aeroporturi pare fără sfârşit! Una după alta, avioanele au curse amânate sau chiar anulate! Tot mai multe vacanţe în aer: "Doamnelor şi domnilor, din cabina de pilotaj: înţeleg că sunt nemulţumiri, credeţi-ne, nici noi nu am vrut să fim aici, acum!".
"Vrem acasă! Vrem acasă! Nu mai putem să mai stăm aici! Suntem un grup de avocaţi, avem drepturi, toţi!", se plâng românii ale căror curse au fost amânate şi chiar anulate. "O companie care respectă clienţii nu se poate comporta în acest fel", declară Majallie Whbee, ambasador al Adunării Parlamentare a Mediteranei.
"Iniţial, trebuia să plecăm pe la ora 18 spre Malta. Acum 10 minute, aparent, zburam la ora 7, apoi la ora 6. Acum, s-a mutat la ora 15:25", spune un alt pasager.
Ore în şir de aşteptare pe aeroport
- Cozi şi agitaţie pe Otopeni, după ce mai multe zboruri Wizz Air au fost anulate. Pasagerii s-au trezit blocaţi...
- Haos pe Otopeni: 30 de curse anulate şi peste 350 de zboruri amânate doar în ultima săptămână. Explicaţiile...
- Şirul curselor aeriene cu probleme continuă. Ce despăgubiri pot primii pasagerii dacă zborul a fost anulat sau...
A trecut deja o săptămână de când a început şirul problemelor la cursele Wizz Air. O familie din Braşov venită la Otopeni pentru cursa de aseară spre Londra spera să fie printre norocoşii care ajung la timp la destinaţie. Nu a fost aşa. Din cauza unor probleme tehnice, după un zbor de 20 de minute, au aterizat tot la Bucureşti.
"Ne-a ţinut până la 3 dimineaţă, ne-a ţinut că trebuie să aşteptaţi. La ora 3 dimineaţa ni s-a dat cazare la hotel cu transport. Acum, la 10:30 am primit un email pentru că şi zborul de 5 pe care îl avem pe astăzi este cancelat", explică un bărbat care trebuia să ajungă la Londra.
Alt zbor, aceeaşi problemă.
"Trebuia să plec la 11 şi 25! Camionul e în Basell. Trebuia să ajung la 6 dimineaţa să fiu la muncă. Acum, cei de la Wizz Air mi-au schimbat să ajung la Milano", spune Vasile Deuşteanu, un român care face acelaşi traseu cu Wizz Air încă din 2014.
Curse anulate pe bandă rulantă
Doar că şi la zborul spre Milano a fost amânat.
"Uite cum se stă în Aeroportul Henri Coandă, când zborurile nu sunt sigure că pleacă". "Am 10 ore întârziere. Şi nici nu mă lasă să plec, îmi spune că poate să dureze 2, 3 ore, trebuie să stau aici", spune un alt tânăr care a întâmpinat probleme. "Îi mint pe oameni. Nu merge aşa, să le promiţi că ai zboruri şi, de fapt, nu există aceste zboruri. Ieri, au pierdut zborul, au plătit hotelul şi acum nu se pot întoarce acasă", a mai precizat Majallie Whbee, ambasador al Adunării Parlamentare a Mediteranei.
"Pe Aeroportul Henri Coandă, 16 zboruri au fost amânate în ultimele 20 de ore, iar două au fost anulate. Oamenii sunt disperaţi şi cer companiilor despăgubiri", a transmis reporterul Observator Alin Stan.
La cursa spre Malmo, amânată mai bine de nouă ore, o tânără a avut nevoie de ajutorul medicilor.
"Singurul răspuns pe care l-am primit de la autoritatea omoloagă din Ungaria a fost că nu reuşesc să ducă nimic la bun sfârşit cu această companie. Nu mi se pare normal să stăm la mâna unei autorităţi din altă ţară", a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.
Wizz Air, cea mai mare companie aeriană care operează la noi în ţară
Wizz Air este cea mai mare companie aeriană care operează la noi în ţară. Doar anul trecut, 8 milioane şi jumătate de pasageri au zburat cu această companie din şi în România. Cu aproximativ 200 de aeronave, Wizz Air are curse de la noi spre 75 de destinații din 24 de țări.
"O plasă de siguranţă pentru aceste tipuri de întârzieri sunt poliţele asigurare de tip travel cu clauză de storno. Practic, orice întârziere mai mare de patru ore poate fi despăgubită. Poliţa de asigurare vine în completarea despăgubirii pe care o primesc din partea companiei şi suma pe care o primesc este în funcţie de numărul de ore întârziate", spune Marius Constantinescu, broker de asigurări.
Grevele controlorilor de trafic aerian, închiderea spaţiului de zbor din Ucraina, dar şi cursele care sunt cu 8% mai multe faţă de anul trecut ar putea duce la amânarea sau anularea a peste 12.000 de zboruri în această vară în Europa.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰