Video Vacanţele românilor, rămase în aer: cursele spre destinaţiile de concediu sunt o loterie. WizzAir vine cu primele explicaţii
Vacanţele au devenit mai degrabă motiv de stres decât de bucurie din cauza zborurilor anulate sau amânate. După două săptămâni de întrebări fără răspuns, compania Wizz Air a venit cu mai multe explicaţii: de vină ar fi problemele tehnice şi lipsa pieselor. Între timp, cursele către destinaţiiile de vacanţă rămân o loterie.
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Structura planului de afaceri: 5 puncte-cheie pentru a avea succes
O nouă zi, alte zboruri amânate şi haos. 200 de pasageri au stat mai bine de 3 ore blocaţi pe aeroportul din Bergamo. Aveau zborul programat în jurul orei 22:00, însă au reuşit să plece mult după miezul nopţii. În urmă cu trei zile, o cursă de la Cluj la Napoli a fost anulată. Pasagerilor li s-a oferit un zbor alternativ spre Roma. Haosul a început când oamenii s-au îmbarcat.
În ultima săptămână, au fost anulate circa 30 de zboruri şi aproximativ 300 de curse au fost amânate
Pe aeroportul "Henri Coandă" din Bucureşti, entuziasmul de vacanţă al turiştilor e înlocuit de teama că nu vor ajunge la destinaţie. "E nasol, pentru că na.. oamenii au planuri, ajung mai târziu, planurile alea, mai stau în picioare, dar asta este, n-avem ce să facem!", spune un călător. După două săptămâni de tăcere şi presupuneri, compania Wizz Air a explicat motivele.
Unele companii au luat deja decizia de a reduce numărul zborurilor de luna viitoare, tocmai pentru a diminua numărul cuselor anulate. Principalele motive pentru care tot mai multe avioane nu decolează la timp sunt legate de probleme tehnice. Companiile aeriele nu găsesc piese pentru a repara avioanele. Cea mai mare companie care operează în România are o flotă de 184 de avioane, dintre care 35 sunt în România, iar 17 în Bucureşti - cea mai mare bază. Wizz Air are între 4 şi 6 zboruri pe zi cu o singură aeronavă.
"Înainte de fiecare zbor se face câte o pregătire nemijlocită a aeronavei pentru zbor, la care echipa tehnică verific toate, după care dă în primire comandantului aeronava. Aeronava cu cât zboară mai mult, cu atât este mai eficientă, iar compania îşi scoate banii şi face si profit. O aeronavă trebuie utilizată la maxim. Cu cât stă mai mult la sol, cu atât ea mănâncă bani, pierde", a declarat Sorin Stoicescu, expert în aviaţie. În ultima săptămână, au fost anulate circa 30 de zboruri şi aproximativ 300 de curse au fost amânate.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰