Avaria la CET Progresu a lăsat 2.700 de blocuri fără căldură şi apă caldă. Deşi problema s-a remediat, oamenii mai au de aşteptat
Mii de bucureşteni nu mai au apă caldă şi căldură de trei zile, iar caloriferele ar putea să rămână reci şi la noapte. Avaria produsă la o centrală a fost reparată, dar apa nu ajunge încă la temperatura optimă. În ciuda promisiunilor, oamenii se aşteaptă să tremure de frig în case toată iarna.
De Andreea Milea la 02.12.2024, 20:22Bucureştenii din aproape 2.700 de blocuri suferă de frig de sâmbătă şi se spală cu apă încălzită pe aragaz.
"Am venit la un prieten al meu la o petrecere şi de două zile de când stau la el nu mai este nici căldură şi nici apă caldă. Încălzim apă, punem în cadă", a declarat Răzvan, locatar.
Defecţiunea apărută la Centrala Progresul a fost remediată între timp, dar centrala încă nu poate să încălzească apa la temperatura necesară, 80 de grade Celsius.
2.700 de blocuri fără căldură şi apă caldă
La 3 din 10 blocuri branşate la reţeaua de termoficare agentul termic ajunge sub parametri normali. Cele mai multe imobile sunt în sectoarele 4 şi 5 acolo unde locuitorii din peste 1.600 de blocuri nu au apă caldă şi căldură.
Autorităţile recunosc - mai durează până ajunge apa caldă şi căldura în blocurile afectate, aşa că bucureştenii se pregătesc să treacă iarna cu pături groase şi calorifere electrice.
"Nu pot spune cu certitudine, dar probabil la noapte, mâine dimineaţă. Deja temperatura pe care noi o livrăm e aproape de temperatura normală. Riscul acestor avarii există, pentru că instalaţiile sunt foarte vechi", a declarat Claudiu Creţu - director general Elcen.
"Încă avem, nu s-a remediat, chiar soţul meu a sunat. Tremurăm...". "Nu avem nici apă caldă, nici căldură. De vreo patru zile. Nu e nici călduţă, e rece rece şi căldură nu-i niciun pic". "Două zile a fost rece rece, i-a dat drumul acuma, dar...E la temperatura mâinii, 35 de grade", a declarat Claudiu Creţu - director general Elcen.
Compania de stat care furnizează apă caldă anunţă că va moderniza centralele ca să nu mai apară avarii. Costurile se ridică la peste 360 de milioane de euro, fondurile au fost aprobate, dar lucrările nu au început.