Cârtiţele care vor săpa tunelurile metroului din Cluj au ajuns pe şantier. 12 camioane au transportat pe bucăţi utilajele
Metroul din Cluj e cu un pas mai aproape să devină realitate. Ieri au ajuns pe şantier cele două "cârtiţe" chinezeşti care vor săpa tunelurile din subteran. Utilajele impresionante au venit însă dezasamblate, aşa că montarea lor va mai dura vreo trei luni.
De Alex Prunean la 16.12.2024, 13:55După un drum care a durat 3 zile şi 3 nopţi din portul Constanţa, cele două cârtiţe sau TBM-uri, aşa cum se numesc în termen tehnici, au ajuns în Floreşti, loc în care se afla organizarea de şantier a celor care vor lucra la metrou. Cele două utilaje uriaşe urmează să fie ansamblate în următoarele 3 luni pentru că fiind de foarte mari dimensiuni, cele 12 camioane le-au transportat pe bucăţi. În acest moment se lucrează la pereţii mulaţi de la viitoarea staţie Teilor din Floreşti, loc prin care vor fi coborâte la 10 metri sub pământ.
Când ar trebuie să fie finalizate lucrările
Practic se face o săpătură deschisă de la suprafaţă, dar pe diferite niveluri, astfel încât să nu existe risc de surpare. După ce vor fi puse în funcţiune şi vor începe forarea spre Cluj Napoca, acestea vor avansa între 10 şi 20 de metri pe zi pentru că cor funcţiona nonstop. Intrarea cârtiţelor în subteran se face abia de la a doua staţie a magistralei pentru că prima staţie "Ţara Moţilor" şi Depoul vor fi la suprafaţă.
Dacă totul decurge bine 2031 va fi anul în care metroul va fi dat în folosinţă şi se estimează că va transporta 160.000 de călători pe zi. Vot fi 19 staţii, iar frecvenţa de circulaţie a trenurilor va fi de 90 de secunde. Totul costă peste 2 miliarde de euro, iar prima tranşă de 300 de milioane a fost plătită deja de Guvern.