Video Primii paşi pentru o cale ferată prin munţi: "cârtiţele" Varvara şi Eleni au săpat deja 1km de tuneluri. Pe aici, trenurile vor avea 160 km/h
Se fac primii paşi importanţi pentru finalizarea viitoarei linii de cale ferată între Braşov şi Simeria. Şi sunt cei mai grei, pentru că înseamnă forarea prin munte şi există riscul de surpare. Două maşinării uriaşe lucrează la finalizarea tunelurilor gemene. Acest proiect va fi gata peste doi ani, când trenurile vor merge cu 160 de kilometri pe oră în zonă.
În şase luni cârtiţele Varvara și Eleni au săpat un kilometru de tuneluri. "La început a trebuit să mergem cu o viteză mai mică ca să nu deranjăm muntele. Dar, acum viteza medie este acolo la 10 inele pe zi, adică 15 metri", a declarat Nikos Fyttas, manager adjunct proiect. Cele două cârtiţe nu pot săpa în aceeași linie, din cauza pericolului de surpare.Eleni a săpat 580 de metri, iar Varvara a trecut de 400. Sapă șase zile pe săptămână, iar a șaptea este pentru mentenanță.
Pe viitoarea rută feroviară trenurile vor putea sa circule cu 160 kilometri pe oră
Dincolo de acest zid gros din metal este frontul de lucru, unde presiunile sunt uriase. Astfel incat oamenii care trebuie sa intre acolo pentru mentenanta, sa inlocuiasca cutitele de sapare nu pot iesi in siguranta afara fara sa treaca prin aceasta camera hiperbara. E o camera similara cu cele folosite de scufundatori si doar dupa ce inginerii trec pe aici, pot fi expusi in siguranta presiunii normale de afara.
Cârtiţele vor săpa câte un tunel pentru fiecare sens de mers pe viitorul traseu Brașov - Sighișoara. Valoarea toatală a traseului de cale ferată de pe acest sector este de aproape trei miliarde de lei. Pe viitoarea rută feroviară trenurile vor putea sa circule cu 160 kilometri pe oră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰