Ce traseu va avea magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo, pentru care s-a ales deja constructorul
Bucureştenii vor avea o avea o noua magistrală de metrou. Este vorba de magistrala 6 ce va lega Gara de Nord de Aeroportul Otopeni. Termenul de finalizarea al lucrărilor pentru prima secţiune, 1 Mai - Tokyo, este decembrie 2025.
De Redactia Observator la 17.07.2021, 17:09Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo. Traseul primei secţiuni
Magistrala 6 de metrou, secţiunea 1 Mai - Tokyo, va avea o lungime de 6,6 kilometri, cale dublă şi şase staţii. Iar pentru operarea ei va fi nevoie de minimum 12 trenuri, potrivit clubferoviar.ro.
Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo (complex Comercial Băneasa), este un proiect a cărui valoare se ridică la 692 milioane de euro. Cele şase staţii trecute în proiect sunt Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa şi Tokyo. Linia de metrou M6 va porni de la Gara de Nord, iar de la staţia 1 Mai se va ramnifica pe noua magistrală.
Procedura de atribuire pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție între stațiile 1 Mai și Tokyo a fost începută la data de 15 martie 2019 și suspendată de mai multe ori din cauza contestațiilor. În momentul de față, procedura de atribuire este în derulare și se află în evaluare tehnică, informează clubferoviar.ro.
- Control judiciar pentru cel mai influent sindicalist. Ion Rădoi e acuzat de şantaj
- Ion Rădoi, plasat sub control judiciar. Sindicaliștii de la metrou au făcut scut în jurul lui la DNA și i-au...
- Percheziții DNA la Sindicatul Liber din Metrou și la locuința lui Ion Rădoi. Sunt vizate și primăriile conduse...
Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo. Constructorul noii magistrale
Constructorul Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo a fost deja ales. Este vorba despre o asociere de firme din Turcia. La licitaţia lansată de Metrorex s-au mai înscris firme din Spania, Italia, Rusia sau China.
”Membrii comisiei de evaluare desemnează oferta prezentată de ofertantul Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.s. – MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S ca ofertă câştigătoare pentru această procedură de atribuire, ofertă care a fost clasată pe primul loc în clasamentul rezultat după aplicarea criteriului de atribuire. Asocierea a prezentat ca terţ susţinător pe Yuksel Project Uluslararasi A.Ş. Acesta a prezentat în documentele de calificare un angajament privind susţinerea tehnică şi profesională a ofertantului referitor la personalul cheie, respectiv Şef de proiect – design, şi la punctele 3 şi 4 a cerinţei referitoare la experienţa similară (proiectare), respectiv Formularul 13b, completat la data de 22.05.2019”, se arată în raportul de atribuire datat joi, 15 mai 2021, obținut de Club Feroviar.
Alsim Alarko mai are un contract important în Bucureşti. Este una dintre firmele care lucrează la Autostrada de Centură Sud a capitalei, turcilor revenindu-le un tronson de 33 de kilometri. Alsim Alarko este firmă cu experienţă în realizarea proiectelor de infrastructură şi are mai multe contracte cu primăria din Istanbul pentru construirea unor magistrale de metrou.
Magistrala 6 de metrou, 1 Mai - Tokyo. Tronsonul doi, lăsat în stand-by
Magistrala 6 are şi o a doua parte, care a fost lăsată deocamdată în stand-by. Tronsonul 2, M6.2 Tokyo - Aeroport Otopeni, a fost proiectat să aibă 8 kilometri lungime şi şase staţii: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, IC Brătianu, Aeroport Otopeni. Valoarea totală estimată a proiectului este 621 milioane de euro cu TVA, din care 320 milioane de euro sunt asigurați printr-un credit contractat în 2010 de Banca de Investiții a Japoniei.
Acest tronson a fost pus "pe hold" chiar de ministru. Odată cu schimbarea ministrului Transporturilor, s-a schimbat şi viziunea despre acest tronson. Cătălin Drulă a declarat încă de la preluarea mandatului că realizarea acestui al doilea tronson nu se justifică din punct de vedere economic şi că nu a fost inclus în planurile de dezvoltare ale Aeroportului Otopeni.