Construcţia podului peste Dunăre, mutată de pe şantier în instanţă: 12 procese sunt deschise după ce termenele de finalizare au fost prelungite cu 3 ani
Construcția podului peste Dunăre, de la Brăila, se face și pe șantier și în instanță. Exista deja 12 procese pe rol, deschise și de stat și de constructor. Termenele, deja depășite, au fost prelungite cu încă trei ani. A fost scânteia care a declanşat un război între stat și constructor, unul ce va fi tranşat în instanţă.
Chiar şi aşa, bâlbâindu-se, constructorul a mai făcut ieri o promisiune: autoturismele vor circula pe pod anul acesta, cu o săptămână înainte de Crăciun.
Vizitele de imagine ale demnitarilor s-au transformat în inspecție pe șantier. Pentru că lucrările au fost depășite. Astăzi s-a făcut o noua promisiune. Pe 18 decembrie se va circula cu autoturismele pe pod. Ministrul Transporturilor a fost ieri pe șantier, la Brăila. O vizită menită să limpezească multe incertitudini. Doar că... multe întrebări au rămas fără răspunsuri.
Potrivit proiectului, podul ar fi trebuit să fie gata încă din luna decembrie a anului trecut
Oficialii au luat-o la pas, pe pod, de pe un mal pe celălalt. Odată ajunși pe malul din Tulcea, clasicul panou cu schița șantierului era pregătit, ca de fiecare dată. Managerul de proiect, însă, a părut copleşit de emoţie. "Aici e un grafic detaliat pe zile. Începând de astăzi, până în decembrie... undeva 17, 18 decembrie. Cam ăsta e targetul nostru pe fiecare activitate în parte", a declarat Dragoș Burlan - șef proiect. A fost momentul care a declanşat o nouă dispută între constructor şi beneficiar, care şi-au pasat din nou responsabilităţile.
"De fiecare dată când am venit eu sau a venit primul ministru sau oricine altcineva, ni s-a spus că la sfârșitul anului va fi dat în circulație. După aceea acțiunile au fost de alt tip. Tocmai de aceea vă spuneam că e bine să pozați acel grafic, astfel încât, în decembrie, să poată fi dat în circulație", a declarat Sorin Grindeanu - ministrul Transporturilor. "Vor fi lucrări care se vor desfăşura şi în timpul nopţii, va trebui ca toţi să asigurăm o permanenţă, atât beneficiarul cât şi inginerul, cât şi constructorul. Sunt problemele care sunt dintotdeauna. Relocările de utilități nu s-au făcut, trebuiau făcute – au avut licitații organizate din 2017 și n-au fost în stare să le facă decât în 2020", a declarat Dragoş Burlan - șef proiect.
- Când vor circula primele mașini mici pe Podul de la Brăila, supranumit "Golden Gate". Promisiunea constructorului
- Inaugurarea podului de la Brăila, cea mai mare investiţie din Europa, amânată pentru 2025. Care e stadiul...
- Inaugurarea Golden Gate-ului românesc, amânată pentru 2025: "Trebuie să finalizăm în instanţă tot ce...
Potrivit proiectului, podul ar fi trebuit să fie gata încă din luna decembrie a anului trecut. Acum... responsabilii fac aceeaşi promisiune. Dar, la cum arată lucrurile şi desfășurarea de forțe de pe șantier... pare că aceştia se bazează mai mult pe ajutorul lui Moş Crăciun. Pe şantierul drumurilor de legatura activitatea pare destul de redusă. La acest pasaj se afla doar câțiva muncitori și mai multe nacele staționate. "Nu vreau să vă contrazic. Dacă vreţi, vă prezint datele care erau, jurnalul zilnic de acum 3-4 luni, şi care este astăzi, şi o să vedeţi că erau mai puţine forţe atunci decât astăzi", a declarat Dragoş Burlan - șef proiect.
Constructorul acuză CNAIR că nu a eliberat terenul de sarcini şi a cerut o extensie a termenului de predare, până în 2025. CNAIR și Ministerul Transporturilor nu sunt de acord, mai ales că deja există procese în instanță pe tema asta. "Avem o serie de dosare în instanţă, în diferite faze. Avem, de asemenea, revendicări pe care noi le-am formulat împotriva asocierii cât şi dânşii împotriva noastră", a declarat Cristian Pistol - director CNAIR. Rămâne de văzut dacă ultima promisiune făcută de constructor va putea fi ţinută - şi anume, podul să fie gata în decembrie 2022.